wat betekend het laatste stukje van een vliegtuigregistratienummer (staartnummer)?

stel je hebt PK - GIF, wat betekend GIF dan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Je kunt het registratienummer van een vliegtuig vergelijken met de nummerplaten van een auto.
Het eerste deel is een landcode (PH = Nederland) en het tweede deel is een unieke, betekenisloze code voor dat ene vliegtuig.
Net als met auto's zijn er ook blij vliegtuigen uitzonderingen. B.v. koninklijke auto's hebben AA-nummerborden en PH-KBX betekend natuurlijk PH-KoninginBeatrix.

Maar dergelijke betekenissen zijn de uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+je
En er is een lifeliner met de code PH-ELP (dus P HELP).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha die ga ik ff checken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel een toepasselijke code;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord:)