Mag ik een vape meenemen in de vliegtuig als ik onder 18 ben?

Mag ik mijn vape meenemen in handbagage als Ik 16 jaar Ben?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
23.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Volgens mij niet. Ligt er aan ook waarheen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@TomBirch.naar welk land ga je?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Naar London
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mag je een vape mee nemen naar Indonesie want ze zijn daar streng en weet niet goed wat De weten zijn daar
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De wet is duidelijk: e-sigaretten van welke aard dan ook zijn in Indonesië verboden, en nog eens verboden, inclusief de import en verkoop. De Vape wordt in toeristenoorden onder de toonbankjes wel verkocht, maar het is niet aan te raden dat je betrapt wordt op roken. Er gaan altijd verhalen dat het wordt toegestaan, geloof er niets van, verkeerde grootspraak. Vapen is absoluut verboden. De e-rookwaren worden door de douane in beslag genomen.
Als je een vlucht hebt met een tussenstop in Singapore en de Vape wordt ontdekt in de handbagage geldt dit als invoeren voor persoonlijk gebruik, met de kans op zes maanden gevangenisstraf.
In beide gevallen eindigt je vakantiereis in een financiële nachtmerrie.

Antwoorden (2)

Ja, dat mag.

Zowel in Engeland(VK) als in Nederland mag je vape/elektronische sigaretten bezitten/gebruiken ook als je nog geen 18 bent, ook al mag je ze niet op die leeftijd kopen. Je moet wel rekening houden met het feit dat de patronen vaak vloeistoffen zijn en de regels daaromtrent ivm handbagage.

https://e-cigreviews.org.uk/how-old-to-vape/
===
Dat mag dus omdat het aankomstland en vertrekland 16 jaar of geen minimumleeftijd stellen voor bezit/roken. Als het land WEL een minimumleeftijd instelt voor bezit/roken mag het natuurlijk niet.

https://www.rokeninfo.nl/meer/vraag-en-antwoord/resultaten/antwoord/?vraag=32440

In Duitsland, Finland, Spanje, Portugal, Italië, Hongarije, Estland, en Letland mag volgens de wet ook pas vanaf 18 jaar worden gerookt. Ierland en het Verenigd Koninkrijk hanteren een minimumleeftijd om te mogen roken van 16 jaar. In de overige EU landen (waaronder Nederland) geldt geen ondergrens.

(Hoewel hier roken genoemd wordt, neem ik voor het gemak aan dat bezit dan ook niet mag, daarin kan ik abuis zijn.)
Toegevoegd op 13 mei 2019 13:37: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Thanks man, in London heb ik vrienden die ouder dan 18 zijn dus leeg ik gewoon mijn hele tank zodat hij ook niet lekt door de druk
Of je een Vape mag meenemen in de handbagage als je onder de 18jaar bent?
Nog sterker:
Ongeacht je leeftijd: het moet! De Vape mag alléén in de handbagage mee.
Een elektronische sigaret wordt gezien als een draagbaar elektronisch apparaat (PED – Portable Electronic Device). Het is veiliger om de pen in losse onderdelen mee te nemen.
Ook de extra E-sigaret (reserve) onderdelen en batterijen mogen mee in het vliegtuig, maar vervoer de batterijen op een veilige manier in een speciaal ontworpen/passend opbergdoosje (niet van metaal!!) of in een siliconen beschermhoesje.

De E-liquid mag zowel in handbagage als in ruimbagage worden vervoerd.
E-liquids als handbagage meenemen mag in flesjes van maximaal 100 ml per stuk en moeten in een doorzichtig en afsluitbaar plastic zakje met een totaal maximale inhoud van één liter vervoerd worden.
Het zakje moet gesloten zijn en de flesjes moeten er ruim in passen. Er mag per persoon één doorzichtig plastic zakje worden meegenomen. De douane moet kunnen zien dat de inhoud van het flesje niet meer dan 100 ml is d.m.v. een markering op het flesje.
Bij controle loop je wel het risico dat de douane de Vape pen in beslag neemt, aangezien de leeftijdsgrens bij de verkoop van een Vape bij 18jaar ligt. Controleer vooraf of de airline aparte regels of beperkingen heeft ten opzichte van het vervoer van de Vape en de liquids.
Let op: dit antwoord geldt alleen voor vliegreizen naar de UK. Voor andere landen kunnen geheel andere regels gelden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
"Bij controle loop je wel het risico dat de douane de Vape pen in beslag neemt, aangezien de leeftijdsgrens bij de verkoop van een Vape bij 18jaar ligt."
Lijkt me niet*. Bezit is in beide landen legaal, bezit is wat anders dan verkoop. Als de douane in zou nemen zitten ernaast in mijn ogen. *Ja als een douanier de regels niet goed kent.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bezit hebben in het land zelf, is iets anders dan onder de 18jaar een Vape invoeren. Zo heet dat namelijk als je met je bezittingen de douane passeert.
Wat de passagier er zelf van vindt en of de douane in zijn ogen de regels niet goed kent, vindt men niet relevant.