We hebben geen M pier.

En A en E lijkt niet op elkaar daar de pieren worden benoemd in Bravo, Charlie, Delta, Echo, Foxtrot, Golf.

Toen het huidige spl centrum werd gebouwt was er wel een A pier.
Later is deze verlengd en is er gelegenheid gemaakt voor jumbojets. kort erop werd er door de verdere bouw wat namen van pieren omgezet en toen is de naam A pier vervallen.

Er is buiten de Bravo pier ook nog een Bravo platfom dat is d eplek waar de f50/f70/f100/ en de neiuwe embrear staan. Je wordt daar met de bus heengebracht.

Verder is is er onderscheid tussen pier en buffer.
Een pier heeft gates en een buffer niet.

Tussen de E(cho) en D(elta) zit ook nog een parkeerplek metd e namen Deltabuffer en Echo buffer
Dus de M is geen pier maar een buffer. Die staat op Schiphol oost waar de maintenance zit bij hangaar 11

Er is wel degelijk een J namelijk de J(ulliet) buffer. Die zie je vanaf de a4 aan de overkant van de snelweg.

Daar zit ook de Y(ankee) buffer en de P(appa) buffer.

De cargo heeft dan nog de S(ierra) en de R(omeo)
De kleine vliegtuigen op Oost staan op K(ilo)

NB: Maak dus inderdaad klein foutje: de H pier heeft 2 delen intern. 1 daarvan wordt M pier genoemd!
De hele buitenkant staat bekend als H(otel) maar passagiers kunnen ook boarden via een M gate.

Terwijl de volgende vlucht het op dezelfde gate doet als H
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat in het Engels A en E teveel op elkaar lijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook geen I, J, K, L maar wel een M.
Misschien heeft 't te maken met de uitspraak van die letters; die is mogelijk voor buitenlanders moeilijker juist te herkennen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schiphol
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op het moment zijn er wel de werknamen A en A' voor toekomstige pieren (zie link).
De naamgeving van de pieren is in de jaren '90 al eens omgegooid. Tot aan de opening van de huidige G-pier heette de huidige C-pier de A-pier (en D was eerst B; E was C; en F was D). Dat zal bij uitvoering van deze plannen wel weer gebeuren.