Kun je, als je les hebt gehad in een sproeivliegtuigje ook een Boeing 757 besturen?

Lijkt me niet he? (wtc 911 vraag)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je les hebt gehad in een sproeivliegtuigje kan je tot op zekere hoogte ook een B757 besturen. Het vliegtuig landen en dergelijke ingewikkelde manoeuvres zou ik niet proberen omdat dat allemaal toch iets complexer ligt dan bij een sproeivliegtuigje (ook als je de autopilot gebruikt), maar als het je niet uitmaakt dat je vliegtuig diverse limieten overschrijdt dan kan je er wel een wolkenkrabber mee vinden. (hoewel je aan het verschil van inslagpunt van de 2 WTC vliegtuigen wel kan zien dat ook dat nog niet zo makkelijk is; en in tegenstelling tot wat een van de vorige vragenstellers zei hebben de heren wel degelijk in meermotorige vliegtuig(jes) gevlogen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wel als je op de grond blijft
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
pfff. Nee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je het knopje van de automatische piloot weet staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Boeing 757 kan op de automatische piloot zelf opstijgen en landen. Alleen omdat er technisch gezien foutieve informatie aan de computer kan worden doorgegeven doe de piloten dit nog altijd zelf...

Wanneer één Boeing 757 eenmaal in de lucht is kan in theorie iedereen met het juiste stuurgevoel één Boeing 757 besturen. De Boeing reageerd net zoals een F1 wagen erg direct op de kleinste beweging. Aldus de NTSB...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De terroristen die de aanslagen op o.a. het WTC hebben gepleegd hadden allen vliegles gehad in één-motorige vliegtuigen (in Florida, van een Nederlander).
Het antwoord is dus: Ja.
Het opstijgen en landen met zo'n groot vliegtuig is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel eens van MS Flight Simulator gehoord ? (of is dit niet zo realistisch)