Als vliegtuigen de vorm zouden hebben van een boemerang, kunnen ze dan de terugweg afleggen zonder brandstof te verbruiken?

hmm, ik zet met dit idee de luchtvaartindustrie op zijn kop.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (12)

Nee, een boemerang heeft namelijk veel minder gewicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, een boemerang heeft namelijk veel minder gewicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmm, leuk idee, maar het lijkt me zo lastig uitstappen op de plaats van bestemming ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De heenweg zou meer dan 2x zoveel energie kosten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je hem heel hard weggooit wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen als hun bestemming heel erg hoog ligt, zodat ze de terugweg alleen maar naar beneden hoeven te vliegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Een boemerang genereert zelf geen energie om te vliegen. Door de vorm legt hij zijn gebruikelijke route af en de energie om door de lucht te vliegen komt van degene die hem gooit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me ook geen prettige vlucht worden. Geweldig idee voor de kostzakjes fabrikant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij zou geen energie gebruiken op de terug weg, maar de energie die je erin steekt bij de lancering zou net zoveel zijn en misschien meer, als dat je gewoon vliegt. Actie = Reactie. Voor het afleggen van een bepaalde afstand is altijd evenveel energie nodig. Afhankelijk natuurlijk van de snelheid en in dit geval de zuinigheid van de motor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, helaas. Een vliegtuig in de vorm van een boemerang, moet altijd energie verbruiken om te vliegen en dus ook terug. Dat de boemerang "terug" vliegt komt door wrijving van lucht en de vorm v/d boemerang. Afgelegde afstand is de energie die een persoon instopt om de boemerang te gooien plus wrijvingsverlies
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, hij land alleen niet op je eindbestemming maar vliegt meteen terug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is dezelfde logica dat een persoon binnen 30 dagen een huis bouwt. Dan doen 30 mannen er 1 dag over.

Zo zou je met 1 boot de oceaan kunnen oversteken en er 30 dagen over doen.

Maar zou je dan met 30 boten er binnen 1 dag zijn?