Wordt er op een luchthaven vaak bagage gestolen ?

Als je na een vliegreis op een luchthaven aankomt sta je bij een lopende band op je bagage te wachten. Je kunt dan makkelijk de koffer van iemand anders oppikken en mee weglopen. Geen haan die daar na kraait. Of heb ik het mis ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel je pakt er eentje mee van een ander, je krijgt controle van de douane...zit er net iets illegaals in. Best een risico lijkt me!

Antwoorden (3)

Nee je hebt het niet mis, dit gebeurt regelmatig...alleen ik deed het per ongeluk het was een koffer die precies op de mijne leek...
Pas toen ik thuis kwam bemerkte ik de vergissing en de volgende dag hebben we hem omgeruild voor mijn koffer.
Tegenwoordig is mijn koffer zeer herkenbaar en ik houd ook in de gaten of niemand mijn koffer van de band pakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op sommige luchthavens in het buitenland wordt het kleine kaartje van je ticket vergeleken met de code op je koffer maar dat heb ik in Europa nog nooit meegemaakt,helaas.Zou een goeie tip zijn om te doen maar is weer mensenwerk en dat kost geld..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deels correct, deels ook niet. Je krijgt bij het afgeven van je bagage een klein stikechtje op je paspoort of boarding card. Dit is het bewijs dat een koffer van jou is. Op de meeste luchthavens worden deze steekproefgewijs gecontroleerd (Elk jaar wordt mij wel een keer of 2 om het bewijsje gevraagd).

Alleen in Nederland is een dergelijke controle me nog niet overkomen, maar wel in bv engeland. Dus ook gewoon in Europa.