kan mijn militaire rugzak zonder problemen door de incheck voor bagage?

ik heb een militaire rugzak van 65 liter maar daar zit van alles aan losse touwtjes aan en een heupband die je kan dichtklikken. kan deze zonder problemen door de bagage incheck? ik kan namelijk nergens vinden wat hier de regels over zijn. er steekt verder niks uit waardoor deze kan blijven hangen op de transportband. hij voldoet verder wel aan de afmetingnormen zonder de zijtasjes.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
volgens mij is de rugzak niet zo'n probleem, eerder de inhoud die jij er in doet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan hem op de luchthaven ook laten sealen, dan weet je zeker dat er geen loshangende dingetjes zijn waarmee de rugzak ergens kan blijven haken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan ook een flightbag kopen voor je pack. Kost weinig en je kan hem ook met een slotje dicht maken. Heel handig en opgerold en weer in het zakje is hij maar 12 bij 8 cm ongeveer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
deze rugzakken geven geen probleem. Heb zelf een Berghaus cyclops met afritsbare zijvakken etc etc, en die kon rustig door de douane en bagage-check heen

Antwoorden (2)

Dat is geen probleem. Je kan hem gewoon bij de alie inchecken. Echter, je zal hem daarna zelf even naar de kar "outsized baggage" moeten brengen. Ik heb voorheen gereisd met een hiking rugzak van 75 liter en moest dat ook doen. Ook daar veel losse koordjes en een heupband - nooit een probleem geweest.

Kijk ook eens op http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Bagage.htm
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben eer gister met een 80 liter backpack met een slaapzak er aan gaan vliegen. Geen enkel probleem en hoefde m zelf nergens te brengen. En hij is veilig en heel aan gekomen.
Ikzelf ben al eens een keer met een militaire rugzak van de Arabische Emiraten naar Schiphol gevlogen en terug.
Mijn rugzak is 75 liter met de D-packs (zijtasjes) eraan vast.
Ik heb toen totaal geen problemen ondervonden.

M.v.g.