Als je een klitpiercing hebt en je gaat door zo'n scan, die je hele lichaam scant is de piercing dan te zien op de monitor?

Voordat je in het vliegtuig stapt moet je door zo'n cabine die je hele lichaam scant, ik vroeg me af of je piercing daar beneden te zien is en stel dat het gezien wordt, vragen ze er dan naar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.6K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
als ze 'm zien hoeven ze er niet naar te vragen
Amadea
9 jaar geleden
Als jij in staat bent om zo'n ding aan te laten brengen (waarom in hemelsnaam wil iemand dat, vraag ik mij af?) dan zul je het ook niet genant vinden als het gezien wordt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zegt van te voren gewoon even dat je een piercing hebt op een intieme plek. Kijken ze niet echt raar van op hoor. Ze maken daar dingen mee waarbij jou piercing nog niks voorstelt.

Antwoorden (3)

Er is maar een enkeling die door een bodyscan moet gaan. Kans is groot dat jij daar niet bij hoort. Indien jij door de scan zou moeten dan is de piercing zeker te zien maar zeker geen reden voor verder onderzoek. Ze zoeken bolletjes in je maagdarmkanaal.
Je bent niet de eerste met een piercing die door de scan gaat en dus ook niet interessant voor de douane.

Toegevoegd na 9 uur:
Sorry, een enkeling gaat door de bodyscan voor controle op bolletjes. Iedereen gaat door de metaaldetector voor controle op wapens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat is afhankelijk van het soort metaal dat is gebruikt. Niet elk metaal wordt "geaccepteerd" om het maar zo te noemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
en natuurlijk is dat afhankelijk van hoe gevoelig het apparaat is afgesteld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft alleen door een scan die je hele lichaam scant (bodyscan) als je naar een land vliegt wat niet bij het Schengengebied hoort. Anders moet je door het 'gewone' detectiepoortje.

Bij de bodyscan wordt tegenwoordig een schematische afbeelding van het menselijk lichaam getoond, waarbij plekken op het lichaam waar metaal wordt aangetroffen, oplichten op de afbeelding. Zo weet de beveiliging precies waar ze moeten zoeken. Zoals op de bijgevoegde foto.

Bij het gewone detectiepoortje is een piercing van normaal formaat (zoals een tong of navelpiercing) doorgaans niet genoeg om het apparaat af te laten gaan. Het kan echter wel zo zijn dat je willekeurig wordt gefouilleerd, want de detectiepoort kiest af en toe iemand die, ook al heeft diegene geen metaal bij zich, gecheckt wordt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Oja, en als je gefouilleerd wordt, voelen ze niet op die plaats, én je bent echt niet de enige met een piercing die niet iedereen hoeft te zien, de beveiliging vraagt hier niet naar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat deze zegt. Afgezien van dat een bodyscan niet alleen metaal detecteert maar alle afwijkende vormen (dus ook bijvoorbeeld een keramisch mes).