Door middel van Forensische analyse. Men vergelijkt met behulp van DNA, Isotoop profielen en RNA van famillie leden voor een vergelijkbaar profiel. Zo bepaald met vanuit de database die wordt opgesteld in samenwerking met alle betrokken families de indentificatie. Vaak wordt men gevraagd haren of iets dergelijks op te sturen (borstel of tandenborstels) en is dat niet beschikbaar dan biedt de familie uitkomst. Ingewikkelder ligt het bij mensen die geen (directe) familie hebben en dan komen de zaken als zit de boarding list van pas, zo wordt door zitplaats, postuur tandarts gegevens, gedocumenteerde uiterlijke kenmerken etc etc.

Het is een zeer tijdrovend en ingewikkeld proces en anders dan bij CSI kan het een tijd duren alvorens de forensisch rechercheurs en pataloog anatomen hiermee klaar zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergeet bijna vingerafdrukken te vermelden, bij deze dan. Bronnen bevatten informatie over Forensische analyse.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat weten ze nu nog niet, alle lichamen worden hier in Nederland geïdentificeerd. Pas daarna gaan ze terug naar de nabestaanden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Annswers
9 jaar geleden
Dus er zitten ook andere nationaliteiten bij?
gvrox
9 jaar geleden
Ja, uiteraard, omdat de identiteit nog niet is vastgesteld weet men ook de nationaliteit nog niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, inderdaad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt helemaal! +1
De slachtoffers zijn nog niet geïdentificeerd, dat wil zeggen dat ze niet weten wie wie is. Door de gegevens van de luchtvaartmaatschappij weten ze wel wie er aan boord heeft gezeten en daarom weten ze hoeveel mensen van welke nationaliteit zijn omgekomen. Alle slachtoffers worden naar Nederland gebracht en worden geïdentificeerd, dit kan lang duren en na deze identificatie weten ze pas welk lichaam bij welke naam en nationaliteit hoort.