Als ik in het Nederlands zoek, vind ik zowat niets. het blijft stil, zeg maar.

Dan maar in het Engels.
Tijdens de vlucht is er in de cabine van een Airbus A321 sprake van ongeveer 78 dB(A) geluid. Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_noise#Inside_aircraft

Ik weet uit ervaring dat er verschillen zijn tussen de vliegtuigtypen onderling, en ook tussen de plaats in de cabine (meer naar voren is meestal rustiger dan verder naar achteren).

Bij de propellervliegtuigen waarmee onze (groot)ouders vroeger reisden (als ze het konden betalen) was het overigens juist andersom. Het meeste geluid was daar ter hoogte van de propellers. Meestal waren dáár dan toiletten (heb je meteen privacy) en ervoor en erachter was dan de toeristenklasse. De eerste klas vond je toen helemaal achterin het vliegtuig. Kun je je nu niet meer voorstellen.

Ter vergelijking: in de Arbowet wordt 80 dB(A) als veilige ondergrens aangehouden voor blootstelling van 8 uren per dag en 5 dagen achter elkaar.
Bordensteker