Mag ik deze dingen mee in het vliegtuig als handbagage?

Ik vlieg met ryanair. Het gaat om de volgende items:
- stijltang
- pincet
- hakken
- nagelvijl
-nagelschaartje
-scheermesjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

In principe alleen de stijltang. Officieel mag je al die andere voorwerpen niet mee nemen. Omdat ze als steekwapens gebruikt kunnen worden.

Bron: ik ben zelf luchthaven beveiliger geweest.

Toegevoegd na 56 seconden:
Sorry de hakken ook gewoon. Die vergat ik even.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat mag ik toch niet hopen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet het niet op welke luchthaven ben jij werkzaam geweest maar al die dingen mogen gewoon mee hoor. Als we over een steekwapens hebben dan moet ie 6 cm of langer zijn + al die dingen dat hier opgenoemd zijn staan nergens in wapenwet!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet waar Mastha. Zelfs het kleinste nagelschaartje werd mij afgepakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zondag, hier in NL?? Dan heb je die mensen boos gemaakt hehe nee maar er zijn altijd paar uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij mag de lengte van het 'steekwapen' niet langer zijn dan de breedte van het pasje van een beveiliger (daar werd bij mijn vader op gekeurd en zo is hij ook zijn nagelvijl kwijtgeraakt). Goed antwoord Vrouwe70!
ronron1212
9 jaar geleden
nagelvijlen schaartjes en dat soort zaken mogen niet in de handbagage ++
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@mastha. Het heeft niets net de wapenwet te maken. Want dan zou je ook een hamer of priem mee mogen nemen.... En idd heeft het ook niets met 6 cm te maken, als het gevaarlijk kan zijn mag het niet. En dat begrip is heel groot.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@1633linde, nee hoor het mag zeker niet! Maar soms word er helaas wel eens wat over het hoofd gezien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nogmaals @mastha, er staat in mijn antwoord dat het als steekwapen "gebruikt" kan worden. Niet dat het een officieel steekwapen is. Lezen!!!
ronron1212
9 jaar geleden
Vrouwe70 je antwoord is goed ik heb al geplust maak je niet druk want het is zo als jij het zegt. Vlieg heel regelmatig en het ligt vaak aan het land maar soms heb je strenge controle en soms heb je mazzel. Maar het mag niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ voor Vrouwe 70 want dat klopt.