Waavan worden evacuatieglijbanen bij vliegtuigen van gemaakt?

Als een vliegtuig een noodlanding maakt zie je soms witgele glijbanen om de mensen te evacueren. Waarvan zijn deze gemaakt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Escape slides are made of neoprene-coated nylon fabric. An
aluminum coating provides protection from the effects of radiant
heat. The sliding surface is a high strength, urethane-coated,
nylon fabric. (link bld 122)
Je kan het materiaal van de grote ronde zijkanten het beste vergelijken met dat van een grote opblaasbare boot.
Een kunststofmat met een rubbercoating.En als extra een brandwerende laag
En de kunststofmat kan van alles zijn bv Kevlar of iets met een moeilijke naam. (3e link)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ook hier is het toverwoord Kunststof, want rubber is te stroef en glijdt niet lekker. Het moet(onopgeblazen) niet veel plaats innemen en sterk zijn en dat maakt kunststof uitermate geschikt, als glijbaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
En welke kunststof wordt dan gebruikt ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier moet ik helaas het antwoord op schuldig blijven, maar dat werd ook niet gevraagd.