Wat is de minimale overstaptijd als je bagage niet is doorgelabeld?

Dus stel ik vlieg van Amsterdam naar Brussel met Airline A
en dan van Brussel naar New York met Airline B .

Hoelang kost je dat overstappen dan (dus uitstappen uitchecken en dan weer inchecken voor je volgende vlucht)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Hangt van de luchthaven af. Mijn ervaringen:

- London Heathrow en Frankfurt gaat snel, 2,5 uren is voldoende.
- Parijs CdG gaat traag, 5 uren aanhouden.
- Belgie: nooit overgestapt. Vlieg je vanaf Belgie, rij dan naar Belgie. Hetzelfde geldt voor Duitse vliegvelden langs de grens zoals Dusseldorf, Bremen, Hamburg afhankelijk van waar je in NL woont. Als je in het zuiden van NL woont kun je overwegen om rechtstreeks vanaf Parijs te vliegen als je op Parijs moet overstappen.

Nog een tip: zorg dat er voldoende vluchten gaan van je overstaplocatie naar je eindbestemming. Als je vertraging hebt van je startbestemming naar overstaplocatie kun je op de overstaplocatie regelen dat je een vliegtuig later kunt nemen. Als er maar 1x per dag een vliegtuig gaat moet je een dag wachten, gaat ie 5x per dag wacht je een paar extra uren….