Hoe zit dat als je op het vliegveld komt en wacht totdat er iemand niet in het vliegtuig gaat zitten waar hij voor had betaald ?

Dat zag ik laatst in een film toen ging een gezin op het vliegveld wachten en wanner er genoeg mensen niet in het vliegtuig gingen zitten dan namen zij de vlucht en zij gingen ergens gratis of bijna gratis met het vliegtuig heen

Ik heb mijn best gedaan om het zo duidelijk mogelijk te maken :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Dit zijn zogenaamde stand-by tarieven. In Nederland is dit volgens mij voorbehouden aan luchtvaartpersoneel en/of familie hiervan, of in situaties waarin mensen omgeboekt moeten worden.

US airway schrijft hierover:
http://www.usairways.com/nl-NL/travel_information/ticketing_policies/default.html
Wij staan u toe 'op te schuiven' naar elke eerdere vlucht op dezelfde dag van uw oorspronkelijk geplande vertrektijd op de luchthaven (met uitzondering van vluchten naar Hawaï en Europa). U kunt alleen op de dag van vertrek wijzigingen aanbrengen op de luchthaven (en niet door met Reserveringen te bellen). Als er een vrije stoel beschikbaar is op een eerdere vlucht die vertrekt op dezelfde dag als uw oorspronkelijk geplande vertrek, kunt u overstappen op die vlucht. Wij bevestigen dan automatisch uw reservering voor een bedrag van $50 voor vluchten binnen de 48 aaneengesloten staten van de V.S. en van $50 voor vluchten naar Latijns-Amerika, het Caribisch gebied, Canada en Alaska. Dit lagere bevestigingstarief komt in de plaats van het gebruikelijke wijzigingstarief van $150, plus eventuele verschillen tussen uw oude en nieuwe tarief, voor niet-restitueerbare tickets. Als er geen vrije stoel is op een eerdere vlucht die vertrekt op dezelfde dag als uw oorspronkelijk geplande vertrek, wordt u gratis op stand-by gezet voor die vlucht. Stand-by staan zonder kosten is niet toegestaan als wij kunnen bevestigen dat er een vrije stoel beschikbaar is voor die vlucht. Plaatsen op volledig volgeboekte vluchten kunnen beschikbaar komen als passagiers met bevestigde reserveringen niet komen opdagen voor de vlucht. Let op: In tegenstelling tot bij een bevestigde reservering wordt bij vliegen op stand-by niet gegarandeerd dat u op de gewenste vlucht terechtkunt en kan het twee of meer vluchten duren voordat een plaats voor u beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is ipb
indien plaats beschikbaar.

Dat is een voordeltje dat personeel van de luchtvaartmaatschappij heeft.

JE mag mee voor weinig of niets als er plek is (Zit wel een max en spaarsysteem aan)
Risico is dat je dagen ergens op de aarde staat te wachten omdat de vlucht steeds vol is en je niet mee mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan roepen ze die mensen af 3 of4 keer en als ze dan niet komen dan kunnen ze hun vluchtje vergeten