welke catering zorgt er in Nederland voor dat iedere vliegtuigmaatschappij zijn eten binnen krijgt voor een vlucht?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op Schiphol worden haast alle vliegtuigen bevoorraad door KLM Catering Services Schiphol (KCS)

Het beste antwoord

KLM Catering Services Schiphol (KCS) verzorgt op Schiphol voor voor twaalf luchtvaartmaatschappijen, 350 vluchten en 50 verschillende soorten vliegtuigen dagelijks 45.000 maaltijden. Het bedrijf heeft 1300 mensen in dienst, is een dochteronderneming van KLM Royal Dutch Airlines en verzorgt o.a. de catering voor KLM, KLM Cityhopper, en KLM UK, maar ook voor de Northwest Airlines, Japan Airlines, Iberia, Royal Jordanian en Cyprus Airways.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het zijn inmiddels dagelijks ruim 55.000 maaltijden voor ruim 350 intercontinentale, Europese en cargovluchten

Toegevoegd na 10 minuten:
https://www.wgvzorgenwelzijn.nl/bestuurdersmagazine/december-2013/buiten-de-sector-1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
weer een anonieme min op een juist antwoord?

Andere antwoorden (1)

De grote maatschappijen doen dat allemaal zelf en geen extern bedrijf
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Britse luchtvaartmaatschappij British Airways bv (geen kleine maatschappij) heeft de catering uitbesteed aan Marks & Spencer.
De catering van Singapore Airlines, Thai Airways, Cathay Pacific, Philippine Airlines and Vietnam Airlines wordt ook op vluchten o.a. naar Australië verzorgd door Q catering
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in lelystad zit marfo voorheen martin air food die verzorgt maaltijden voor diversen maatschappijen waaronder klm,korean air,qatar airways,seoel air,arke fly, en nog meerdere waar ik zo niet op kan komen