Hoe kan het dat de vliegtickets van NYC naar SF zo goedkoop zijn?

Ik wil een ticket boeken van New York naar San Francisco en ik zag dat een ticket van United en Delta maar rond de 150 euro kost. Toch is de afstand nog wel 6,5 uur. Hoe kan het dat dit zo goedkoop is? Als je bij de KLM een reis zou boeken van 6,5 uur ben je echt wel wat meer kwijt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Omdat de USA net als andere grote landen het binnenlands vervoer zwaar subsidieert. Dat komt voor 99,9% ten goede aan de binnenlandse economie. Die 0,1% ben jij straks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Heb je daar ook een bron voor ? Ik dacht namelijk dat er alleen subsidies gegeven worden om vluchten uit te voeren van/naar dunbevolkte gebieden; dat zou anders niet rendabel zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat meerdere malen in de krant gelezen.
gvrox
11 jaar geleden
Dan moet daar toch wel iets van te vinden zijn online, maar dat zie ik nergens.In een sterk kapitalistisch land als de VS verwacht ik ook niet dat een populaire en rendabele route als NYC-SF gesubsidieerd zou worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook de benzineprijzen in de USA zijn om diezelfde reden laag.
gvrox
11 jaar geleden
Die zijn zo laag omdat er veel minder belastingen en accijnzen opzitten, dat is iets heel anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minder belastingen en minder accijnzen = meer subsidie. Althans dat vindt ook de EU.
Dat is omdat je binnen de USA blijft.