Welke veiligheidsmaatregelen nemen mensen in een vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik blijf altijd met beide benen op de grond staan, ook in een vliegtuig, maar meer veiligheidmaatregelen neem ik zelf niet...

Het beste antwoord

Weinig normaal gesproken, mensen zijn kudde dieren die vertrouwen op een goede afloop. Zeker in groepsverband.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze maken braaf hun gordeltjes vast als dat vriendelijk wordt verzocht....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke mensen?

Piloten? Stewardessen? Passagiers?

Als passagier kun je weinig doen ben ik bang voor, behalve zingen: ``Als we gaan dan gaan we met z`n allen``.

Een pilletje nemen tegen reisziekte zou kunnen. Als je namelijk het gangpad onderkotst, zou er iemand over kunnen uitglijden. Dus toch een veiligheids maatregel voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze doen hun gordels om, luisteren naar de steward(es), roken niet en dringen niet binnen in de cabine bij de piloot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze niet wekelijks vliegen, luisteren ze naar het 'ballet' over de vliegveiligheid, dat aan het begin van elke vlucht wordt uitgevoerd, of op de monitoren afgespeeld. Ze kijken even om zich heen, en tellen de rijen stoelen naar de twee dichtstbijzijnste nooduitgangen, zorgen dat ze niet zonder riem om gaan liggen slapen (als er stoelen vrij zijn), laten zich niet verleiden tot een overmatig gebruik van alcoholische versnaperingen, en leggen geen 30 kilo zware handbagage in de bakken boven hun hoofd. Verder zorgen ze, dat er geen tashengsels en andere struikelobjecten rondom hun voeten liggen tijdens de start en de landing, en houden hun stoelriem om als ze in hun stoel zitten ivm turbulentie (die 99 van de 100 keer volkomen onverwacht opduikt.)

Als ze in het gelukkige bezit van babietjes zijn, zetten ze die niet in de gangpaden als de stewardessen achterstevoren lopen met hete koffie- en theepotten, omdat zélfs stewardessen geen ogen in hun achterhoofd hebben, en grissen ze babietjes bijtijds weg voor aanrollende maaltijdkarretjes met stewardessen erachter, die dus het gangpad vóór zich niet kunnen zien.

En verder relaxen ze, en doen, waar ze 'normaal' geen tijd voor hebben, omdat je in die uren aan boord niets anders meer hoeft te doen dan te relaxen, en doen, waar je 'normaal' geen tijd voor hebt.