hoeveel werkgelegenheden bied schiphol zowel directe al indirecte banen en wat voor soorten werk vind je er?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hoeveel heden weet je nu wel ! Maar het soort werk ! Van catering beveiliging , technici in alle soorten van vliegtuig , tot koffie zet apparaten , schoon makers , heel veel diverse balie diensten van auto verhuur tot vlucht info . Beveiliging , van particulier t/ m geheime diensten , met en zonder uniform . Vliegeniers cabine personeel . Maar vooral ook enorm veel vracht afhandel werkzaamheden . In de omgeving veel groten internationale bedrijven , van hoofd kantoor Europa zeg voor printers tot verzin het maar . Grote bedrijven zitten graag bij grote vlieg velden . Easy come easy go voor het hogere management . Het is te veel om teverzinnen

Antwoorden (3)

Op het luchthaventerrein zijn 500 bedrijven gevestigd met 64.000 medewerkers. Het vervoer van passagiers en vracht levert Nederland 290.000 banen op, en draagt voor 26 miljard euro bij aan het BNP.

Dus directe banen: 64000 en indirect 226.000.

Toegevoegd na 6 minuten:
Soorten werk wordt wel heel erg specifiek, in grote lijnen kun je werken bij:
* Bedrijven die direct met transport van goederen en passagiers te maken hebben (luchtvaartmaatschappijen, expediteurs, afhandelingsbedrijven, luchtvrachtmaatschappijen en luchthavenexploitant)
* Overheidsinstellingen
* Bedrijven die goederen en diensten aan passagiers en op Schiphol werkzame personen/bedrijven leveren
* Overige bedrijven

Zie: pdf te vinden met zoekterm: "Rapport Werkgelegenheid - Schiphol" tweede vondst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soorten werk,

Piloot
Schoonmaker ,steward,verkeerleider,baliemedewerker, kassajuffrouw,receptionist,hotelmedewerker,logistiek medewerker, douanier,beveiliger enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk onbegonnen werk.
Ga er van uit dat alles specifiek voor een luchthaven er werkt en ook alles wat in de stad Amsterdam aan alle mogelijk banen.