Is Corendon Dutch Airlines betrouwbaar & veilig?

Ik wil graag boeken met Corendon Dutch Airlines maar is ie wel betrouwbaar? En veilig? En geven ze ook eten aan boord? En zo ja ook halal? Zo als je ziet heb ik veel vragen.. Vertel je ervaringen of die van je vrienden of familie maar. Alvast bedankt voor je reactie.

Toegevoegd na 3 minuten:
En kost het eten & drinken dan geld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (4)

Over het eten weet ik niks!
Maar ook corendon is een veilige maatschappij! Er is nog nooit een vliegtuig van corendon verongelukt!
Alle nederlandse maatschappijen zijn veilig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hun procedures, onderhoudsbedrijven en personeel zijn europees goedgekeurd dus aan de hand van dat feit kun je afleiden dat het een goede maatschappij is. Overigens, alle maatschappijen die binnnen europa (mogen) vliegen zijn allemaal goed.
Het is een low-cost-carrier dus ga er maar vanuit dat je extra moet betalen voor eten en drinken. Maar ze vliegen alleen maar korte afstanden dus ik zou gewoon zelf een broodje meenemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je uitgebreide informatie. Ik ga met dat vliegtuig naar Marokko. Dus het zijn niet alleen korte afstanden. Het kan zijn dat er een jaar geleden misschien nog geen lange vluchten waren, maar ik ga dit jaar met de wil van Allah naar Marokko. Hihi , dus ik ga daar wel gewoon eten kopen, en als ze geen halal hebben neem ik gewoon een broodje mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marokko is korte afstand in luchtvaart begrippen :) pas vanaf 5000km wordt er van (middel)lange afstand gesproken. Ik zou voor die 4 uur vliegen lekker zelf een lunchpakketje maken :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihi , dat wist ik niet, Bedankt voor je informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het stukje over het onderhoudsbedrijf klopt niet. Corendon Dutch Airlines heeft nog geen easa 145 erkenning. Het onderhoud wordt op dit moment op Amsterdam door de KLM gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fair enough. Maar in dat geval lijkt het met duidelijk dat KLM wel europees goedgekeurd is :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt. Heb toevallig zelf nog gisteren een van de kisten zijn week inspectie gegeven. Geen problemen of enge dingen tegen gekomen.
Corendon Airlines is een nederlandse low budget airliner, in dit geval geeft de airliner geen 'gratis' eten weg. Eten en drinken zijn alleen tegen betaling, vaak ook hogere kosten dan gebruikelijk.

Ook lever je in op zit plaats, je hebt bijna geen plek voor je benen en de stoelen zitten vaak niet fijn.

Corendon is wel veilig, (het vliegt volgens de regels). Op turbulentie.nl (link) krijgen ze veel positieven maar ook veel negatieven reacties. Uit ervaring: het kan zijn dat je terug vlucht heel veel vertraring heeft (soms wel 1 dag) of veel eerder vertrekt, dit kan veranderen tot op de laatste dagen.

Persoonlijk zou ik niet met een low budget naar Marokko gaan (redelijk lang zitten). Ik zou gaan voor een wat comfortabelere zit plaats
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je informatie. Over beenruimte maakt mij niks uit. De vertragingen wel. Ik ga er nog over nadenken. Wel bedankt voor je info. Wat bedoel je met Ook lever je in op zit plaats?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met ook leg ik het verband tussen het eten en de zitplaatsen. Uitleg: Je levert in op eten en *ook* op de zitplaats
Corendon is een gecertificeerde maatschappij en heeft een vrij jonge vloot met vliegtuigen. Staat van onderhoud voldoet aan alle regels.
De catering gebeurt door een bedrijf dat vele andere maatschappijen ook catert.

In dien je Halal wilt eten aan boord adviseer ik je contact op te nemen met Corendon om dit na te vragen. Ik weet dat op intercontinentale vluchten van bijvoorbeeld, Malaysia Airlines, Iran Air etc etc er Halal gecaterd wordt.
Of dat standaard dan op europese vluchten is zou ik navragen als ik jou was.
Verder zijn de stoelzettingen te vinden op seatguru.com En voldoen die aan de eisen.