Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de belangrijkste instrumenten in een cockpit?

Ik ga binnenkort op een flight simulator vliegen. Om me voor tebereiden vroeg ik me af wat de belangrijkste instrumenten zijn? (Boeing 737)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alles wat je nodig hebt staat op je PFD (primary flight display) , ND (navigation display) en Engine display. De belangrijkste is je PFD omdat daar je hoogte,snelheid en richting op wordt aangegeven.
Als al je schermen uitvallen heb je nog je standby hoogte en snelheidsmeter en een kunstmatige horizon.
En als je geluk hebt hoef je niet op je schermen en meters te kijken want dan heb je een HUD (head up display). Dan zie je alle belangrijke dingen recht voor je op een glasplaat.
Op de eerste foto je PFD , ND en een stukje Engine display.
Tweede foto zie je de standby systemen tussen het tweede en derde blauwe scherm.

Toegevoegd na 9 minuten:
En een HUD landings filmpje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Primary Flight Display met oa. kunsmatige horizon, snelheid, hoogte, verticale snelheid en ook belangrijk de EICAS Engine Indicating and Crew Alerting System waar onder andere alle motorgegevens gepresenteerd wordt (N1, N2, EGT, fuel flow, en dat soort dingentjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in eenvoudige taal:

Hoogte, snelheid en richting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding