Hoe zit het nou eigenlijk met ''gratis vliegen voor familie piloot''Of is dit niet zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (5)

niet gratis, maar wel met fixe kortingen. Voorwaarde is meestal wel dat de piloot dan wel met de familie op vakantie is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had hier vroeger een buurman die werkte bij de KLM, deze familie ging meerdere keren per jaar op vakantie (wereldwijd) met de familie tegen administratie kosten. Weet niet hoe het nu zit, maar zou dus best kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen piloten, maar medewerkers van luchtvaartmaatschappijen mogen gereduceerde tickets kopen, maar ze kunnen alleen mee, als de stoel anders leeg zou blijven. Elke maatschappij heeft eigen regels voor die staff-tickets, en er zijn erg veel voorwaarden aan verbonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je bedoeld is de IPB regeling. (Indien Plaats Beschikbaar) Bij KLM is het IPB vliegen de laatste jaren minder aantrekkelijk geworden omdat er sprake is van verkapt inkomen. De belastingdienst vordert belasting over de prijs van een vol ticket economie class. Samen met het te betalen bedrag voor het IPB ticket + de kans dat je niet meekomt als de machine vol zit, is het verstandiger om eerst eens bij een reisburo te informeren wat de voordeligste prijs voor een bepaald traject is. Buiten dat het in geld niet zoveel meer uitmaakt (afhankelijk van je bestemming) ben je in iedergeval verzekert van een plaats. Als je een keer niet meekomt ben je al veel meer geld kwijt aan hotel en restaurantkosten dan dat je een ticket koopt.
De romantiek van het IPB vliegen is allang gevlogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij MartinAir en Transavia had je ook de zogenaamde IPB regeling. Ik vloog (in de gulden tijd) voor Fl. 35,00 retour van Amsterdam naar Madrid, en voor Fl. 75,00 retour naar New-York.
Ik weet niet of de regeling nog bestaat. Bij MartinAir mocht iedere werknemer een willekeurig persoon meenemen bij KLM moest het familie zijn of aangetrouwd.
Ik weet dat de tarieven nu niet zo gunstig meer zijn en dat de belasting dit inderdaad als inkomsten ziet en dus het normaal geldende tarief bij je inkomsten optelt waardoor het niet echt meer een aantrekkelijke regeling is. En je hebt inderdaad het risico dat er geen plek is en dat je dus niet mee kunt. De regeling op zich was goed maar in de praktijk niet zoveel gebruikt vanwege de nadelen en het risico van geen plaats hebben.