Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is deze 'kist' op het plafon van het vliegtuig (Boeing 737-700)

Het viel mij op dat de Boeing 737-700 zo'n bak (zie foto) boven de cabine heeft. Waar dient deze voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hierin zitten reddingsvlotten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dacht ik al, maar ik dacht dat er alleen glijbanen/boten waren. :$

Andere antwoorden (2)

Ik denk maar ik weet het niet zeker. Dat daar ook nog zwemvesten inzitten ( misschien voor cabinepersoneel?) of reserve in elk geval bij Arkefly Boeing 737 800 (PH-TFC) waar ik dit jaar in juni mee vloog had dit ook. En er was geen 1 maar misschien 5 van die grote luiken over het hele vliegtuig verdeeld. Groeten Jesse PS. en zo te zien zit je in het vliegtuig dus goede vlucht!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is center overhead stowage box. Is extra opslagruimte zoals eerder gezegd. In principe kan je erin opslaan wat je wilt. Maar omdat ze nogal in de weg hangen als ze open zijn liggen er voornamelijk extra's in. Zoals tijdschriften, reddingsvlotten, (kinder) reddingsvesten en gordelverlengstukken. Bij de KLM ligt tegenwoordig de rolstoel in de achterste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding