Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een lijnpiloot worden als je aan rechteroor doof bent, en een bril draagt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij de initiële keuring mag je een oogafwijking van -/+ 3 hebben en een cilinder van -0,5(geloof ik, weet ik niet zeker), en je ogen mogen als je eenmaal piloot bent een afwijking van -/+5 hebben bij de meeste maatschappijen. Als je dus met -/+3 aan de opleiding begint dan mogen je ogen gedurende je carriere nog verslechteren tot -/+5.

Met dat ene dove oor ga je echter de medische keuring niet halen. Die moeten gewoon beide goed zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

1 oor doof dat gaat nooit werken want je hebt een headset op dus nagelang in welke stoel je It hoor je of de vluchtleiding of je collega en je zult toch allebei moeten horen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Draag zelf een bril. Beide ogen -2 en vlieg ruim 5 jaar. De bril is dus geen probleem. Helaas kan ik je verzekeren dat met 1 doof oor piloot worden niet mogelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen met een bril mogen niet geweigerd worden omdat ze een bril dragen. tot een bepaalde sterkte dan.
mensen die slechthorend of doof zijn (dit geldt ook voor 1 oor) mogen geen vliegtuig besturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding