Welk land, of welke maatschappij, heeft vliegtuigen die half wit en half groen zijn?

Ik heb over een vliegtuig gedroomd dat van boven groen was en van onderen wit. Of omgekeerd, dat kan ik me niet precies meer herinneren (is al wat langer geleden). Bestaat er een vliegtuigmaatschappij die deze kleuren voert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Voor 28000 euro heb je er een. Komt uit Slovenië:
http://flightplanet.com/airplane-for-sale/cessna/150-commuter__1058.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoef er geen :P Het vliegtuig was ook "iets" groter. Het was één van de grote passagiersvliegtuigen. Op z'n minst een DC-10.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een beetje geluk koop je voor veel minder geld een straaljager, en dan kan je die zelf groen en wit schilderen:) En dan over je eigen vliegtuig dromen...
Of nachtmerries krijgen over de stallingskosten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stal 'm wel in Libië, daar is toch ruimte zat op 't vliegveld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je hem wel goed verzekeren!
Er zou maar zo een bom op kunnen vallen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan plaats ik 'm wel bij een olieveld.
Cryofiel
13 jaar geleden
Stal hem maar gewoon op het vliegveld. Als je de bovenkant roze verft wordt hij niet gebombardeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik wou een groene, geen roze!
Cryofiel
13 jaar geleden
Dan kun je hem beter niet in Libië stallen. Tenzij je een hangar weet te vinden, dan kan het zonder roze verf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, weet je wat, ik stal 'm hier wel op 't vliegveld. Staat er ook nog 's wat. Of zou Kadaffi tot hier kunnen schieten?
Cryofiel
13 jaar geleden
Khadaffi niet, maar de geallieerden wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjonge, wie wil er het laatste woord hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik! Ik!
Cryofiel
13 jaar geleden
Jij! Jij! ;-)

Het beste antwoord

Haha, interessant! :)

Ik heb even gegoogled op "white and green airplane" en kom meteen op:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Green_and_white_aircraft

Dus "Aer Lingus" in ieder geval, zo te zien! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het groen van Aer Lingus (wat op mij overkomt als blauw) is het in elk geval niet. Maar toch helpt je link, want ik zie dat Iraq Airways wel aardig in de richting van mijn droom komt. Ik had al een vermoeden van een Arabisch land, maar ik wilde de vraag even (en nu nog) algemeen houden. Bedankt!

Andere antwoorden (6)

Aer Lingus heeft groen-witte vliegtuigen. Misschien heb je van Ierland gedroomd.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik wilde er een voor je kopiëren, maar het lukte niet. De bovenkant is groen met in de staart een klaverblad, de onderkant is wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die is het niet. Het was echt een "middenkleur" groen. Standaard groen haast, zeg maar. Dat van Aer Lingus zie ik als blauw (dat probleem heb ik wel vaker).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, het is inderdaad een beetje turquoise-achtig. Ik vind het wel knap dat je je de kleur zo goed kunt herinneren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is dat knap? Het was wel een droom met een aardige impact, dan blijven dingen wel langer hangen.
Er zijn Italiaanse vliegtuigen in groen en wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke maatschappij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik me niet vergis heet die maatschappij Alitalia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alitalia natuurlijk gewoon! Zie link voor afbeelding. http://reclamewereld.blog.nl/files/2008/12/alitalia-vliegtuig-2.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is te weinig groen. Hij was echt praktisch half groen. Toch bedankt voor de moeite!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan.
Ik help je uit de "droom" het is eva air :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Het land is Taiwan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zou ook heel goed kunnen, naast Iraq Airways. Ik noteer 'm even op m'n lijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van onderen groen is iets anders dan van boven groen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij schreef er ook bij "of omgekeerd ":-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, en de kleurverdeling van dit vliegtuig is geheel zoals ik het droomde. Alleen boven of onder is me niet meer duidelijk, dat is wel jammer eigenlijk.
Cryofiel
13 jaar geleden
Was het vliegtuig een looping aan het maken? Of was je misschien zelf een looping aan het maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha nee hij vloog gewoon op normale wijze
Het zou een ouder toestel van transavia kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft Transavia die kleuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kleuren op zich wel, maar niet in de verdeling zoals ik vroeg.
Air Libya, zou ook nog kunnen. Dat is er een die van onderen groen is en van boven wit.