Hebben nederlandse vliegtuigen ook last van microburst?

Je ziet het wel eens op tv dat vliegtuigen last hebben van microburst wat ontstaat bij onweersbuien en hierdoor verongelukken. Ik vroeg mij af komt deze microburst in Nederland ook voor? en hoe kunnen de vliegtuigen zich daar tegen beveiligen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja , helaas wel . Het ongeluk bij faro (Portugal ) met een nl vliegtuig werd daar mogelijk door ver oorzaakt . met een speciaal soort grond radar , waarop kleine buien zicht baar worden . Maar het blijft lastig om ze te ontdekken of in te schatten .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De buien worden hier wel steeds heviger.

Andere antwoorden (1)

Sowieso proberen piloten zo veel mogelijk om de onweersbuien heen te vliegen. Dat is in Nederland niet zo moeilijk. Onweersbuien zijn het gevaarlijkst rond de evenaar, omdat daar piloten moeilijker een bui kunnen vermijden. Dus in Nederland en europa hebben we er geen last van
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb je helemaal niet goed gelezen. Kennelijk heb je er helemaal geen verstand van. Piloten proberen altijd in luchtlagen te vliegen. Dat betekent dat ze niet altijd DOOR een onweersbui vliegen maar soms erboven.