Als een vliegtuig brandstof loost boven zee (zoals vandaag) hoe werkt dat en hoe weet de bemanning dat ze het niet over een schip storten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Wanneer een vliegtuig kerosine moet dumpen, moet hier eerst toestemming worden gevraagd aan de verkeerstoren. De verkeerstoren geeft de piloot een gebied waarin de piloten hun kerosine moeten dumpen.

Wanneer de piloot op dit gebied is, activeren ze het dump systeem met een knop in de cockpit. Het wordt hoog in de lucht gedaan gedumpt waarbij het nevel wordt.

Hoe het met een schip zit weet ik niet zeker. Het is niet dat er ineens een regen van kerosine komt. Het wordt heel erg verspreid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als een vliegtuig dumpt is dat een fijne spray die bijna geheel verdampt is voordat hij de grond raakt.
Als je er onder door vaart merk je het niet eens.
JE vindt er dus helemaal niks van terug.

Men heeft in grotere vliegtuig types een klep in het brandstof systeem zitten en die kan men open zetten.