Ik had een vertraging van ruim 3,5 uur op een vlucht naar Curacao. Weet iemand een instantie die me kan helpen met het eisen van een vergoeding?

Ik heb het idee dat je sterker staat met een organisatie, die weet hoe je dit aan kunt pakken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens de richtlijnen heb je recht op vergoeding: http://www.juridischkennisportaal.nl/wiki/consumentenrecht/reisovereenkomst/vertraging-of-annulering-van-de-vlucht-waar-hebt-u-recht-op.htm Je kunt gratis juridische bijstand krijgen bij het Juridisch Loket: http://www.juridischkennisportaal.nl/wiki/consumentenrecht/reisovereenkomst/vertraging-of-annulering-van-de-vlucht-waar-hebt-u-recht-op.htm

Euclaim, Aviaclaim, Ticketclaim zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in het claimen van een schadevergoeding bij vertraging of annulering van vluchten. Je betaalt hen dan wel een deel van het teruggevorderde bedrag (ca. 20-27 procent). De bekendste is Euclaim: http://www.euclaim.nl/ Overigens kun je ook zelf een vergoeding claimen: - bij de luchtvaartmaatschappij. Een modelbrief daarvoor vind je op Consuwijzer, een site van de overheid: http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven/Voorbeeldbrieven_Reizen/Voorbeeldbrief_Klacht_over_vertraging_van_vlucht - of bij de Geschillencommissie Luchtvaart: https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=lva Ook op de website van Tros Radar vind je allerlei nuttige informatie: http://www.trosradar.nl/consumententips_detail/bericht/vertraging-op-het-vliegveld-recht-op-flinke-vergoeding/

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. In eerste instantie kan ik je aanraden het via zelf te doen. Lukt dit niet, zou ik als ik jou was claimen bij Eclaim of www.aviclaim.nl

Bronnen:
https://aviclaim.nl/regelgeving.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100