Moet er voor handbagage bij EasyJet extra betaald worden?

Hoi Allemaal,

Ik heb verscheidene forums in NL en Engeland doorgespit om antwoord op mijn vraag te krijgen. Op de site van EasyJet staat het handbagage beleid erg wazig.

Over 2 weken ga ik naar Londen en wil graag met alleen handbagage reizen. Moet hier ook extra voor betaald worden? Ik lees dat je voor 22 euro (retour) incheck bagage van max 20 kg mee mag nemen en over handbagage wordt niets gezegd, behalve de afmetingen en dat gewicht niet uit maakt. Is hier iemand die afgelopen weken/maanden met EasyJet heeft gevlogen met alleen handbagage en mij kan vertellen of hier voor betaald moet worden? En mag je met alleen handbagage gelijk naar de gate doorlopen? Alvast bedankt!

Groeten Janine

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het staat hier toch heel duidelijk:

U kunt één stuk handbagage mee aan boord nemen; de maximale afmetingen zijn 56 x 45 x 25 cm.

Handtassen, aktetassen, laptops en laptoptassen worden allemaal als één stuk bagage gerekend. Als u dus bijvoorbeeld een handtas en een laptop draagt, kunt u overwegen de ene tas in de andere te doen.
Maak van tevoren plannen voor de bagage die u wilt meenemen aan boord en welke bagage u wilt inchecken. Als u teveel handbagage bij de incheckbalie hebt, zullen onze baliemedewerkers er op aandringen dat de extra bagage wordt ingecheckt.

Dus nogmaals: EEN stuk handbagage.
Afmeting maakt wel uit.
En let ook op wat er wel/niet in mag, vloeistoffen e.d.

http://www.easyjet.com/nl/Uw/baggage.html

En ook al is het nog zo verleidelijk, probeer alstublieft niet twee stukken handbagage langs ons personeel bij de gate te smokkelen: zij zullen een van de stukken bagage in de laadruimte van het vliegtuig moeten plaatsen en u de kosten in rekening brengen.

http://www.easyjet.com/nl/Uw/baggage.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Heel goed antwoord.
Vooral het benadrukken van het feit dat je echt maar 1 stuk handbagage mag meenemen bij low-cost carriers zoals Easyjet. Bij de reguliere airlines mag je naast een handbagage-tas of koffer ook nog een paraplu/handtas/laptop meenemen als personal item. Bij Easyjet dus niet.

Andere antwoorden (2)

Als je handbagage binnen de genoemde afmetingen blijft dan hoef je niet bij te betalen. Als je zelf je ticket geprint heb dan kan je doorlopen naar de douane.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag 1 gratis tas meenemen. De afmetingen staan vermeld, bij de incheckbalie heeft EasyJet een afmeet-checker staan. Je moet daar je handbagage in doen. Als het niet past moet je bijbetalen! Let zowiezo GOED op dat alles klopt qua bagage en identiteit enz. Zodra er iets niet klopt of niet volgens hun regeltjes gaat, mag je je portemonnee trekken!!!