Bij welke windkracht wordt er niet meer gevlogen op schiphol?

Vrijdag is er storm in zicht en dan vertrek ik net vanaf schiphol voor een vlucht naar london. Wat is het criteria om echt te annuleren? (vaak gebeurd dit alleen met Europese vluchten) of stellen ze gewoon uit?

Vergoeden reisverzekeringen dit soort ongemak of is dit overmacht?

Kan je mee met een volgende vlucht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K

Antwoorden (1)

De windrichting tov. de start/landingsbanen is bepalend, in hoeverre er vertragingen en annuleringen zullen zijn.

Bij harde wind en storm moet er meer tussenruimte tussen de landende vliegtuigen zijn, dus komen vliegtuigen vertraagd binnen ( en gaan dus ook vertraagd weer weg....). Dit bouwt op naar mate het slechte weer aanhoudt.

De kleinste machines hebben het eerste kans geannuleerd te worden, omdat dit de minste mensen treft, en omdat zij de grootste problemen hebben bij het vliegen in harde wind. Londen is niet een bestemming waar ze snel annuleren, omdat er vaak erg veel passagiers doorverbindingen hebben, en dat maakt het omboeken ingewikkelder.

Weersituaties zijn overmacht, dus reisverzekeringen zullen hier niets mee doen. Je hebt, met een ticket, een 'contract' met de luchtvaartmaatschappij om van A naar B gebracht te worden, maar niet dat het op een bepaalde tijd of via welke luchthavens dat gebeurt.

Neem een lekker boek mee, zorg dat jij zelf op tijd bent, en laat het maar over je heenkomen.
Je doet er toch niets aan.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat schrijf ik toch??? Maar ik heb 3 jaar als grondstewardess gewerkt, en het aantal pax dat last heeft van een verstoring speelt ook écht mee, hoor!!!
Als je mensen 3 dagen niet wegkrijgt, heb je een enorm probleem.....