handbagage meenemen met ryanair?

Ik heb een vraagje? Ik heb een koffer die 50x35x25. Mag ik die meenemen met Ryanair of moet ik deze dan betalen. Deze koffer is iets breeder van onder door de wieltjes dan de bovenkant. Want van boven is hij 50x35x20. Maar aan de onderkant door de wieltje is hij dus 5 cm breden. Mag ik deze koffer meenemen of niet?

Mijn maat is dus bijelkaar 110 en de standaard iata maat is 115. dus ik neem 5cm minder mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Op eigen risico zou ik zeggen. Bij de ene luchthaven wordt strenger gecontroleerd hierop dan bij de ander.Als ze vragen om je handbagage in de daarvoor bestemde "handbagestandaard" te plaatsen en dit lukt niet dan kun je bij de boardinggate geweigerd worden zie ryanair.nl :
"Extra/te grote handbagage zal bij de boardinggate geweigerd worden of als het mogelijk is zal het geplaatst worden in het ruim van het vliegtuig tegen een tarief van £ 40/€ 40. Als u niet zeker bent over de afmetingen, controleer uw tas bij de balie voor het afleveren van tassen voordat u doorgaat naar de beveiligingsdienst van de luchthaven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby's) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).

Ik denk niet dat je het mag optellen (correct me if I`m wrong), het gaat om die 3 gescheiden afmetingen. Dus jouw koffer is te groot om als handbagage mee te mogen. Het scheelt net die 5 cm!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem maar geen risico, er wordt gewogen op bijna iedere luchthaven