Wat is nou het verschil tussen de Douglas' dc-1 en de dc-3??

Is de dc-3 alleen maar groter of zijn er nog andere belangrijke verschillen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

De Dc-1 was het eerste vliegtuig wat douglas maakte. Trans World airlines zocht een toestel die voldeed aan een paar eisen. Zo moest het vliegtuig metalen vleugels hebben en moest het door kunnen vliegen als er 1 motor uit zou vallen.
Douglas maakte slechts 1 Dc-1, dit was niet meer dan een prototype. Trans World airlines ging akkoord met dit toestel maar bracht wel wat wijzigingen aan en zo kwam de DC-2 tot stand. De dc-2 had bijvoorbeeld ruimte voor 14 passagiers in plaats van 12 en had sterkere motoren.
De Dc-3 werd gebouwd omdat er vraag was naar een toestel waar mensen in konden slapen (voor lange vluchten). Later kwamen er varianten met 35 stoelen.

Dus om even samen te vatten, de DC-3 is een grotere DC-2 en de DC-2 is de definitieve versie van het prototype DC-1.