Wat gebeurt er als je een vlucht mist doormiddel van vertraging van een vlucht ervoor? Wij hebben een reis geboekt die bestaat uit meerdere vluchten.

Volgende week vliegen wij naar Costa-Rica.

Wij hebben een vlucht geboekt bij vliegwinkel.nl en deze vlucht bestaat uit meerdere vluchten (overstappen).

Wat gebeurt er als vlucht 1 vertraging heeft waardoor je vlucht 2 mist?

1. Wat gebeurt er? Moet je een nieuwe vlucht boeken. Moet vliegwinkel wat regelen?

2. Wie betaalt de schade? Vliegwinkel? Zij bieden dit als 1 reis aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Wanneer je een ticket hebt met meerdere overstappen en eentje heeft vertraging waardoor je een andere vlucht mist, dan mag je met de eerstvolgende vlucht mee. Duurt dit langer dan (ik dacht 6 uur) dan moeten ze je een maaltijd en eventueel nachtverblijf aanbieden.

Om er helemaal zeker van te zijn kun je beter even bellen met de hulpdienst van Vliegwinkel of luchtvaartmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik één keer meegemaakt. Er zat niets anders op dan te wachten op de volgende vlucht naar hetzelfde vliegveld. De kaartjes konden kosteloos omgeboekt worden, want wij konden er niets aan doen dat we te laat waren aangekomen om te kunnen overstappen. Het was gelukkig niet zo dat we daardoor een maaltijd moesten nemen, of nog erger moesten overnachten. Maar ik neem aan dat de maatschappij van het vliegtuig dat vertraging had daar de onkosten voor vergoed.
12 jaar geleden
Als de vluchten met dezelfde maatschappij zijn dan zou je in principe mee moeten kunnen met de volgende vlucht zonder extra kosten. Waar stap je over, en hoeveel tijd is daarvoor ?

Als het over veschillende maatschappijen gaat dan heeft (als voorbeeld) American Airlines niks te maken met de vertraging die je bij KLM hebt opgelopen, dan zul je dus een nieuw ticket moeten boeken. Vliegwinkel.nl zal daar niet voor aansprakelijk zijn (check hun voorwaarden voor de zekerheid).

Toegevoegd na 4 minuten:
Indien het 2 maatschappijen betreft die een code-share hebben (bijvoorbeeld een Delta vlucht die ook onder een KLM vluchtnummer vliegt) dan kun je dat ook zien alsof het 1 maatschappij was.
gvrox