Hoe worden mensen gekozen bij een overboekt vliegtuig?

Vliegtuigen worden overboekt. Ze gaam er dan vanuit dat sommige mensen niet/te laat komen maar soms komen wel alle mensen hoe word dan bepaald wie er wel in het vliegtuig meemag en wie niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er worden mooie aanbiedingen weggegeven aan diegene die niet mee gaat. Je krijgt dan een mooie hotelovernachting, een vliegticket en je kunt er ook geld voor krijgen.

Er zijn mensen die precies weten welke vluchten vaak overboekt zijn en zo dus gratis hotelovernachtingen, vliegtickets en geld binnenhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mensen die als laatste komen inchecken krijgen geen stoel toegewezen (deze zijn immers allemaal al bezet bij overboeking). Vervolgens worden er -aan de gate- vrijwilligers gevraagd die hun stoel willen opgeven voor bepaalde compensaties (eerst heel weinig, bij geen vrijwilligers gaat de compensatie omhoog).
Als er echt niet voldoende "vrijwilligers" zijn, wordt er door de staff gekozen, doorgaans de late incheckers....
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die mensen worden dan trouwens wél omgeboekt, hoor, maar omdat je ticket een contract is met de maatschappij om van A naar B gebracht te worden, kan het zomaar, dat je viavia in B terecht komt....
Utrecht
12 jaar geleden
klopt: je wordt wel omgeboekt zodat je nog (liefst op dezelfde dag) op je bestemming kan komen
@Etab: er is niet één manier. Dit is wel een kenmerkend voorbeeld. De laatste incheckers kunnen ook bij de balie al geweigerd worden.
Er word soms ook gedaan, dat mensen die wel plekken hebben die dan misschien hun plek kunnen opgeven voor een ander en dan de volgende vlucht krijgen of een geld bedrag krijgen.