Dusseldorf weeze airport, eenmaal bij controle aangekomen, moet je al je spullen afgeven en in zo bak doen, moet je nou ook je schoenen uit doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Amadea
12 jaar geleden
Doe open sandalen aan. Die hebben tegenwoordig vaak klittenband, en zijn dus heel makkelijk uit te doen!

Antwoorden (11)

Ja meestal wel, kun je veel in verstoppen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ervaring?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat niet, ben nog nooit op een airport geweest
Amadea
12 jaar geleden
Wat is dan de waarde van dit antwoord? Je bent nog nooit op een vliegveld geweest maar beweert dat je meestal wel je schoenen uit moet doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uit ervaring van anderen
Nee hoor, je doet je spullen in de bak waar metalen onderdelen inzitten, zoals je riem, sieraden en dergelijke. Als jij gewone schoenen aan hebt, mag je deze gewoon aanhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken niet. Maar als het alarm afgaat, is dat wel een van de eerste dingen die ze vragen. Zeker als je bijvoorbeeld bergschoenen aanhebt, kunnen die nog wel eens voor problemen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt dat is mijn van het jaar al een paar keer overkomen dat ik me schoenen ook in de bak moest doen.
12 jaar geleden
Ik vlieg 's-zomers regelmatig voor mijn werk en neem dan expres niet mijn werkschoenen mee, de stalen neuzen en zool laten altijd de metaaldetector afgaan.

Mijn gewone schoenen hebben weliswaar kleine metalen ringetjes waar de veters door gaan, maar die zijn te klein om problemen te geven: ik kan ze gewoon aanhouden.

Je moet wel alle vloeistoffen apart in een plastic zakje in de bak doen, verpakkingen niet groter dan 100 ml, zakje niet groter dan 1 l inhoud.

Zeep, tandpasta en deospray moeten dus apart in plastic door de röntgencontrole, evenals een eventuele laptop en alle metalen voorwerpen die je verder in je zakken draagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de schoenen uit moeten ligt heel erg aan de luchthaven en aan het personeel. Soms moeten schoenen uit als het poortje afgaat, soms scannen ze je dan nog eens met een handscanner. En soms moeten de schoenen al vooraf uit.
Dus bereid je erop voor (dat je ze makkelijk aan en uit krijgt).
12 jaar geleden
In de meeste schoenen zit een metalen strip.. Dat zie je ook als de schoenen door de scanner gaan. Hier gaan de scanners op af. Zelf gedurende 2 jaar meermalen per week op Eindhoven airport geweest en elke keer konden de schoenen uit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er altijd een hekel aan, om je op dat moment half uit te moeten kleden.

Dus ik zorg ervoor dat ik geen riem om heb. geen extra jasje en lage schoenen. Het valt mij op dat ze alleen maar hoge schoenen laten uittrekken op Weeze. Ik loop er op die manier zo door. Check ook even of je niks in je broekzak hebt zitten, wat af kan gaan.
Als je hier rekening mee houdt is er niks aan de hand.

Je moet bij elk vliegveld je spullen in een bak doen. Zorg ervoor dat vloeistoffen niet meer dan 100 ml zijn. (de verpakking) Mijn vriend had een potje gel van 150 mg waar nog maar een beetje in zat. Het werd ingenomen omdat het potje als hij vol zou zijn, meer dan 1oo ml bevatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste gevallen niet. Weeze heeft vrij lichte controles. Echter, er zijn situaties waaronder je je schoenen uit moet doen:

- Het alarm van het poortje geeft aan dat er nog ergens metaal zit, en ze hebben het vermoeden (bv dmv de handscanner) dat het in je schoenen zit
- Ze hebben een random controle toegevoegd
- Er is een internationale waarschuwing voor dingen die in schoenen verstopt zitten.

Het beste is om je schoenen aan te houden, tot je gevraagd wordt deze uit te doen. Of: In sommige gevallen wordt aan iedereen gevraagd de schoenen uit te doen. Dan kan je ook alvast je schoenen uitdoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De poortjes gaan af op metaal.
Als het poortje reageert kan men zien of het onder midden of boven is.

Als het onder is zal men vragen je schoenen uit te doen omdat er metaal in kan zitten. Bijna alle schoenen ( Op sportschoenen na) hebben een klein metaal stripje in de zool zitten.

Het scheelt wel per apparaat. Ik werk op Schiphol en de ene gaat wel af op mijn schoenen en de andere niet.

Tip is om schuifend door het poortje te gaan scheelt de helft.

NB: Je hoeft dus enkel je schoenen uit te doen als het apparaat reageert op de onderkant van je lijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd er rekening mee dat je schoeisel uit moet. Het is geen bijzonderheid als jij dat moet doen. Duizenden gingen je voor. Lekker schone sokken aan dus!