Kan ik drank meenemen in me bagage in het vliegtuig?

Ik wil een klein beetje graag bier en sterke drank in mijn bagage meenemen. Maar ik ben eigenlijk bang dat het ontploft of kapot gaat in het ruim van het vliegtuig, omdat men er niet al te voorzichtig mee omgaat.
Is het misschien beter om niks mee te nemen? Of hoe kan ik het het beste verpakken?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
70.1K

Antwoorden (7)

het kan wel, maar of het verstandig is..
Zoals je zelf al zegt de kans op breuk is groot.
En eigenlijk is het veel leuker om het bier en sterke drank van het land te proeven, minder gesjouw en vaak niet eens zo duur als hier

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik ging er even van uit dat je drank mee wilt nemen naar je vakantieadres, niet terug naar huis. Maar zelfs terug naar huis, ben ik ook gestopt met de tax-free drank. Het verschil wat het uitmaakt op alle kosten die je in de vakantie gemaakt hebt, weegt niet op tegen het extra sjouwen en weer die kans op breuk
12 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet, wat jij 'een klein beetje' noemt, en ook niet, waar je naar toe vliegt...
Maar je kunt in de duty-free-winkels op Schiphol sterke drank kopen, die je dan in je handbagage mee kunt nemen. En verder zijn overal, in alle vakantielanden, wel supermarkten, waar je bier in kunt slaan.

Tenzij je naar Saoedi Arabië vliegt, en dan zou ik het risico beslist niet nemen, drank in je ingecheckte koffer mee te nemen. Ze zijn niet mals, daar, als ze je zouden betrappen op het smokkelen van alcohol.
Dán maar een beetje meer uitgeven in je hotelbar....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je handbagage is geen optie, dat ben je al kwijt voordat je aan boord stapt, maar een paar flesjes bier of een flesje sterke drank is prima mee te nemen.

Gewoon het flesje in je kleren rollen en de rol in je tas/koffer. Zo heb ik regelmatig buitenlands bier mee naar Nederland genomen voor een vriend die gek is van exotische bieren.
Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn opa en oma nemen regelmatig, als ze in Spanje zijn geweest, voedsel mee in de koffer voor ons en andere familie. Onder andere ook dranken. Als je er heel zeker van wilt zijn dat er niets kapot gaat moet je de flessen met van dat bubbelmateriaal inpakken en eventueel tussen kleding leggen. Heel belangrijk hierin is ook een HARDE koffer !!! Want als je een hele zachte koffer neemt dan heb je wel kans dat het kapot gaat met de koffers gooien (want ze gooien ze letterlijk..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
over het algemeen zijn alle vloeistoffen verboden op vluchten (voornamelijk internationaal) gezien bommen vaak vermomd zijn als vloeistof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het het land mag invoeren, mag het wel, als het geen heel grote hoeveelheden zijn. Ik meen dat als je, bijvoorbeeld, 5 liter alcohol in je bagage wil doen, dat dat niet mag.

Het zal niet ontploffen, alleen als het vliegtuig een decompressie meemaakt (dus dat de luchtdruk wegvalt) is er misschien een kans, maar normaliter is er gewoon luchtdruk in het bagageruim (er worden tenslotte ook honden enzo in vervoerd) .
Er is wel een grote kans dat het kapot gaat. Er is wel eens een blikje kapot gegaan is mijn koffer en glas doe ik er ook nooit meer in.
Kortom, je neemt beslist een risico dat je kleren ruiken alsof je al naar de kroeg bent geweest terwijl je nog moet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij nemen vanaf 1980 flessen met drank mee op onze reizen. Goed inpakken is het devies en sterke koffers gebruiken. Ook aan te bevelen: drank in kartonnen pakken.