Wat is de zin van het verbod vloeistoffen mee te brengen vanaf Schiphol?

Vorig jaar ging ik op vakantie naar Turkije en moest ik mijn 2 AA-tjes op Schiphol achter laten. Echter 2 weken later ( op de terugweg) kon ik vanuit Turkije zonder problemen een 8 pack energiedrink meenemen in mijn handbagage naar Schiphol. Wat is dan nog het nut van deze maatregel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het verbieden van vloeistoffen is een van de grootst mogelijke onzin die ik ooit gehoord heb. Ik kan 10 manieren bedenken om hieronderuit te komen. En als ik er 10 kan bedenken, kunnen terroristen dat ook.

Ik zou haast met zaken die je in de duty-free shop kan kopen een bom bouwen. Alleen om te laten zien, dat het kan! Als ik met m'n riem een stewardess ophang, mag dan niemand meer een riem in het vliegtuig dragen? In verschillende treinen in Londen, Keulen en Madrid hebben terroristen een bom in een rugzak gestopt. Mag er nu niemand meer een tas in de trein meenemen? Zijn al die miljoenen reizigers potentiele terroristen?

Maar een flesje water of zonnebrand creme, ooh, da's gevaarlijk! Uw aansteker mag u meenemen en een mes wordt ook nog wel eens over het hoofd gezien, maar die nagelvijl of schaar is echt levensgevaarlijk!

Terug te komen op je vraag; het is de schijn van zekerheid die men hoog houdt en die Turkije niet geeft of niet deert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door simpele dingen te verbieden en te controleren kan de overheid: eerst een gevoel van gevaar en angst creeeren. vervolgens daar wat aan doen wat heel zichtbaar is.
Je wordt dus banggemaakt voor terroristen met bomschoenen maar vervolgens vrolijk als iedereen zijn schoenen uit moet doen bij het boarden.
Ok, is wel de halve waarheid. Geen boef nog zo gek om met vloeistoffen aan de gang te gaan, met bomschoenen of zelfs maar met vliegtuigen. Dus controle zinloos. Maar stop met controleren en ze kunnen het zo weer proberen. Das ook waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze zo vloeistof bommen uit kunnen sluiten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Schiphol de Europese richtlijnen uitvoert en omdat Tukije nog steeds op het Aziatische continent ligt. En ondanks ze zeggen zo graag bij Europa te willen horen. Zich helemaal niets van Europa en de Europese regelgeving aantrekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ben je weer duidelijk...:)) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is deze maatregel dan wel zinvol als die niet internationaal wordt toegepast? Nu kan iemand dus vanuit Turkije alsnog Een explosief op schiphol laten plaats vinden. En iemand met echt kwaad in de zin zal deze mogenlijkheid lijkt mij niet ontgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal. Ook vanuit Afrika kon ik zoveel vloeistof meenemen als ik wilde.
+1
Bij heleboel luchthavens mag je wel drank meenemen in het vliegtuig. Dat heeft er alles mee te maken waar de security-check plaats vindt.
Op Schiphol gebeurt dat pas op de gate. Daarna kun je niets meer kopen. Op veel luchthavens zijn er nog winkels na de check. Dan kun je rustig drinken kopen en meenemen.
AWM
14 jaar geleden
Het zal wel zin hebben om die controlle uit te voeren, daar ben ik van overtuigd, maar aan de andere kant is het allemaal een beetje kort door de bocht. Het is net wat Starbless zegt: Vanuit hier kan en mag niks, maar op weg hier naar toe, is alles toegestaan. Lijkt me een omgedraaide wereld.
Zo'n afspraak moet een mondiale beslissing zijn en dus voor de hele wereld gelden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat het zou moeten gebeuren, maar of het zin heeft....... Iemand die van slechte wil is, is vaak erg inventief en vind wel weer iets nieuws, dus daarom ben ik niet overtuigd.
Als we niks zouden doen, dan wordt het uiteindelijk nog makkelijker, dus de controlles moeten er zijn.