Wat gebeurt er met losgeraakte onderdelen van ruimbagage?

Ik heb een vliegreis gemaakt. Op de heenweg had ik mijn (wat gammele) koffer voor de zekerheid voorzien van twee kofferbanden alvorens hem af te geven bij het inchecken.

Bij aankomst zat er nog maar één kofferband rond de koffer. De andere was ergens verloren gegaan, waarschijnlijk opengesprongen (ik had hem niet "op slot" gedaan).

Op vliegvelden moeten duizenden van zulke losse onderdelen worden gevonden, die niet meer traceerbaar zijn naar de eigenaar, en vaak zelfs niet meer naar de vlucht.

Wat gebeurt er met zulke spullen?

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meest logische is dat ze die spullen gewoon weggooien.

Het beste antwoord

Zaken als kofferriemen en sluitingen gaan de afvalbak in.
In een vliegtuig wordt het ruim regelmatig gecleand en dan gaat het een vuilniszak in. In de bagagekelder gaat het de vuilcontainer in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als er zich geen eigenaar meldt, zullen ze tenslotte worden geveild in partijen, dus jouw kofferband zal niet op zijn eentje de deur uit gaan.