In het vliegtuig mag je niet meer dan 100 ml vloeistof meenemen. En als je het nou bevriest?

Zou je bijvoorbeeld een halve liter water kunnen bevriezen, en dat laten ontdooien in het vliegtuig? Kom je daarmee door de beveiliging?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (8)

nee, mischien dat ze aleen voor kinderdrinken soms uitzonderingen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je zal eerder als extra verdacht worden gezien omdat je bewust probeert de beveiliging te omzeilen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betwijfel of je daarmee door de douane komt, maar waarom zou je een halve liter water meenemen om het te laten ontdooien in het vliegtuig?
Als je bang bent voor dorst, dan kun je het beste op Schiphol nog wat water kopen.
Ze hebben daar een klein supermarktje (nadat je door de douane geweest bent) daar verkopen ze literflessen (en groter) water voor een redelijke prijs. Ze stoppen die flessen in een grote see-buy-fly zak en sealen deze dicht.
Als je de zak dicht houdt tot je geboard bent, dan is het geen enkel probleem, je mag het gewoon meenemen (dat doe ik ook altijd. Tijdens het vliegen heb ik gewoon veel water nodig en ik heb geen zin om om het kwartier weer naar zo'n stewardess te stappen voor een glaasje water).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stel dat het lukt om het als ijs op het vliegveld te krijgen. Dan nog zal het worden ingenomen op grond van de wet 'Wapens & Minutie'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, met ijs net zo min als met vloestoffen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een paar weken geleden geprobeerd op Schiphol water (geen ijs) mee te nemen. Nou, het lukt echt niet, met die X-Ray machine zien ze het meteen.
Weg water.
Maar aan boord geven ze je veel drinkwater, want ze weten dat niemand wat te drinken heeft kunnen meenemen.
AWM
14 jaar geleden
Ijs is ook een vloeistof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet vaak 2 uur van te voren op een luchthaven aanwezig zijn. En als je dan een blok ijs meenemt ongekoeld dan heb je ook een groot risico dat je koffer nat wordt van de binnenkant. Neem je een koeler mee dan is het risico groter dat je sneller over je 25 kilo bagage zit en kun je extra gaan betalen. Dus je moet zelf maar kijken wat je wilt.