Wat verstaat men onder handbagage?

Deze paasvakantie ga ik op reis, maar ik wou niet betalen voor bagage om de kosten als zijnde student te doen dalen. Want dan wel inbegrepen is, is handbagage.

Maar wat verstaat men daaronder?
Mogen dat grote tassen zijn, of enkel rugzakken?
Horen trolleys daar dan ook biJ?

Ik reis met Wizz Air (dochteronderneming van Ryanair).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Op de site van Wizz Air zelf staat:

TOEGESTANE HOEVEELHEID BAGAGE
Elke passagier mag het volgende meenemen:
Eén stuk handbagage met afmetingen van maximaal 55x40x20 cm en een gewicht van maximaal 10 kilogram (gratis)
en
Maximaal 6 stukken in te checken ruimbagage van elk maximaal 32 kilogram.

Dus je mag een trolley van 55x40x20(tot 10kg) gratis meenemen.

Misschien mag je ook nog een grote tas meenemen, weet ik niet zeker trouwens(Mocht wel met British Airways).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet meer dan 10kg en niet groter dan 55x40x20cm. Van alles wat daar binnen past mag één stuk gratis mee als handbagage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat handbagage is en hoe het eruit moet zien verschilt per maatschappij. Ryan Air haalt zijn winst niet uit de tickets maar uit de supplementen die je betaalt voor (bijvoorbeeld) extra bagage. Zij zijn daarom extra streng met de handbagage.

Op hun site staat dit:
Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby's) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage). Extra/te grote handbagage zal bij de boardinggate geweigerd worden of als het mogelijk is zal het geplaatst worden in het ruim van het vliegtuig tegen een tarief van £ 35/€ 35. Als u niet zeker bent over de afmetingen, controleer uw tas bij de balie voor het afleveren van tassen voordat u doorgaat naar de beveiligingsdienst van de luchthaven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ryanair berekend inderdaad hoge kosten als je ook maar iets andere afmetingen of bagage-gewicht hebt. Wil je geen onverwachte kosten? Hou dan strik het gewicht van je koffer in de gaten, het liefst met een nauwkeurige weegschaal.
Handbagage is doorgaans een soort bagage die je zelf bij je draagt tijdens reizen! Dat soort bagage draag je dus niet over aan de verantwoording van anderen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. wizzair is helemaal geen dochteronderneming van ryanair, maar een van de stevigste concurenten binnen europa!

2. een handbagage mag van alles zijn als het maar aan de richtlijnen voor afmetingen en gewicht voldoet!

3. de afmetingen die toegestaan zijn staan op de site van wizzair (55x40x20), zowel het gewicht (10kg). ik vlieg echter een paar keer per jaar met wizzair en mijn hand bagage is nooit controlleerd op gewicht of afmeting. zolang het normaal oogt, zal niemand er iets van zeggen als die 15 kilo weegt.

punt 3 is geen regel, dus zorg alsnog voor 20 euro extra in je broekzak als je een grotere handbagage hebt! voor het geval dat...