Welke aanpassing zou het vergen voor de vliegtuigindustrie om over te gaan van voet naar meter?

Dus in puur praktische technische zin. Welke aanpassing(en) zouden gedaan moeten worden aan een vliegtuig? Zou dit veel kosten, zou dit moeilijk zijn, is dit uberhaupt mogelijk?

5 jaar geleden
1.8K
TurfGraver
5 jaar geleden
Analoog meters zouden vernieuwd moeten worden en digitaal op zijn minst aangepast. Het is een vrij eenvoudig rekensom om van voet naar meter te gaan. Erger wordt het om richtlijnen, opleiding en gewoontes (risico) aan te passen.

Antwoorden (1)

De eerste aanpassing zal zijn alle maten op tekening om te rekenen naar millimeters.
Dat is een fluitje van een cent. Alle maten hebben nu wel 3 cijfers achter de komma.
Dat hebben ze in Engeland gedaan met draaibanken die naar Europa werden geëxporteerd.
De grootste aanpassing is het hersenspoelen van alle (ALLE) mensen die ook maar IETS met vliegtuigen te maken hebben
Dat gaat van alle boutjes en moertjes en kabel diameters en maaltijd trolleys tot hoogtemeters, snelheidsmeters, tankinhoud, en ga zo maar door.
Dat hersenspoelen is zo goed als onmogelijk, en heeft al minstens één vliegtuig ramp opgeleverd. Een verwisseling van gallons en kilogrammen.
Probeer zelf maar eens afmetingen van je tafel, de hoogte van je huis, de afstand van je voorligger in inches en voeten te bepalen. En dat je daar ook het juiste gevoel bij krijgt.
Piloten zijn zo gewend aan inches, voeten en mijlen dat ze dat beter niet kunnen proberen.
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Het is niet alleen maar 'hersenspoelen' hoor. Alle instrumenten in een vliegtuig en verkeerstoren werken ook met 'feet', dat zou betekenen dat je alle instrumenten en daarachter liggende computers moet vervangen. De meeste vliegtuigen worden in de VS gebouwd zoals Boeing, daar is werken in 'feet' heel normaal.