Waarom hoeven de bemanningsleden exclusief piloot van een vliegtuig geen veiligheidsriemen gebruiken en de passagiers wel?

Ik dacht, dat de veiligheid van de bemanning net zo belangrijk is als de veiligheid van de passagiers.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn standaard procedures voor alle maatschappijen. Let maar op zowel bij stijgen als landen wordt er geroepen "Cabin Crew ready for..." en dan gaan ook zij in de riemen. Evenals bij turbulentie.
Zij gaan alleen later in en eerder uit de riemen omdat zij de passagiers moeten controleren en helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik kan mij vluchten met Singapore Airlines herinneren. Er kwam turbulentie en ook de stewardessen gingen in hun stoel zitten, met de riemen om. Per maatschappij verschilt het. Het ligt er ook aan hoe erg de turbelentie zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik vlieg regelmatig, en ik zie de bemanning vaak genoeg op hun stoelen zitten met turbulentie of opstijgen en landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlak voor de start begint roept de Captain, Cabin crew seated for take of. Dan zal elke crewmember zich op vastgestelde plekken in de riemen zetten. Deze plekken zijn op plaatsen waar bij een emergency zij direct de deuren kunnen openen.
Bij hevige turbulentie gaan zij op order van de captain ook zitten