Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er intussen al een parachute die je zou kunnen gebruiken om vanuit een laagvliegende helicopter te springen in noodgevallen?

Een vriend van me werkt met helicopters en ik blijf me maar zorgen maken daarover. Het schijnt dat er nog geen degelijk systeem is uigevonden om de passagier te voorzien van een parachute die vanaf lage hoogtes functioneel is. Weet iemand misschien of daarin intussen al vorderingen zijn gemaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou dat noodzakelijk zijn? Je zult toch moeten verkiezen buiten de dead man's curve te functioneren als je een helikopter bedient, dan heb je geen parachute nodig, maar kun je autoroteren als de nood aan de man is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor zover ik weet niet. Dit omdat het tijd kost om een parachute te openen, en om de wind eronder te krijgen. Tijd = afstand in zo'n geval. Dus vanaf een lage afstand zou je niet genoeg remmen of wellicht niet eens de parachute kunnen openen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helicopters vliegen vaak zo laag, dat een parachute niet zou werken. Wel een springstoel. Die zitten voorzover ik weet slechts in één gevechtshelicopter, de Russische Kamov Ka-50/52 Hokum. Voordat je het vliegtuig verlaat, zorgen explosieven ervoor dat de rotorbladen afbreken.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
escape
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding