Kun je postzegels van 80ct GULDEN nog gebruiken?

Zijn ze nog van waarde om post te versturen?

13 jaar geleden
5.8K
Amadea
13 jaar geleden
TNT heeft er wat op gevonden: vanaf midden volgende week hebben ze maar twee soorten postzegels te koop. Met het cijfer 1 erop en met het cijfer 2 erop. Nu nog ter waarde van respectievelijk 44 en 88 eurocent. Als ze daarna de zegels duurder maken blijven de oude onveranderd geldig. De oude postzegels met waardeaanduiding in euro's of guldens blijven bruikbaar! De kerstzegel blijft bestaan; die krijgt de naam 'December'. http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/6888155/Cijfers-1-en-2-sieren-nieuwe-postzegels.ece

Het beste antwoord

Sterker nog, je kunt ze zelfs nog kopen. Via een internetsite kun je ze bestellen met een omrekening bij zodat je precies weet hoeveel je moet plakken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kijk eens op www.postzegelsmetkorting.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja!, alleen postzegels uitgegeven na 1977, dus ook van 80ct .........maar!
het minimaal te plakken bedrag op een kaart of brief is 44 eurocent.
Je raadt het al : je moet die 80ct delen door 2,20371...en dat is dus niet genoeg.

Minimaal is 44 eurocent , je plakt 80 cent gulden
we delen die 0.80 door 2.20371 en dan krijgen we 0.363024 eurocent en dat is helaas 8 eurocent te weinig :)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt ook zo te zijn dat je zelfs elk willekeurig zegeltje kunt plakken, wie kijkt dit na?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze nog gebruiken. Wel voldoende frankeren dus die 80 ct zegel aanvullen tot ca 1 gulden voor een binnenlandse brief. (zegel van 10 eurocent erbij bv.)

Ik heb kortgeleden nog wat oude zegels gebruikt en zonder probleem voor de ontvanger.