Moet de retourenvelop van de belastingdienst gefrankeerd worden?

Ik heb gebruik gemaakt van een retourenvelop van de Belastingdienst en nu eist Post,nl een vergoeding voor het postzegelloos opzenden

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
23.3K
TurfGraver
2 jaar geleden
Postbus of antwoordnummer?
Laatse hoeft geen zegel op, eerste wel.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Heb je daarbij een retourenvelop ontvangen waarbij de port betaald staat?
Of moet je brief naar een antwoordnummer?
In beide gevallen hoef je hier geen postzegel op te plakken.
Gaat het naar een normaal postadres?
Dan moet er wel een postzegel op.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Het is de belastingdienst...natuurlijk moet je frankeren, die gasten geven nog geen cent gratis weg.
Inekez1
2 jaar geleden
Volgens mij staat er altijd op de envelop Frankeren als brief. Op de plek waar je een postzegel moet plakken. Het aantal postzegels, of waarde van de frankering, is afhankelijk van het gewicht van de brief. Alleen als je de retourenvelop stuurt naar een antwoordnummer van de Belastingdienst hoef je er niet zelf een postzegel op te plakken.

Antwoorden (1)

Als de envelop niet gericht is aan een antwoordnummer of er staat niet op : "port betaald", dan moet deze brief normaal gefrankeerd worden.