Moet ik 18 zijn wil ik een pakket met condooms afhalen?

Ik heb bij easytoys condooms gekocht. Ik heb het besteld via een post NL afhaalpunt. Bij de Track&Trace van post nl staat dat ik mijn legitimatiebewijs mee moet nemen wil ik mijn zending ontvangen. Betekent dit dat ik als 16 jarige de zending niet mag aannemen? Ik vertel liever niet aan mijn ouders dat ik condooms heb gekocht...

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Nee dat hoef je niet je mag dat pakket gewoon ophalen.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Top, dankjewel voor de geruststelling!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oh ja ik ben wel vergeten erbij te zeggen dat ik ook mijn handtekening en laatste drie cijfers van mijn legitimatiebewijs moet laten zien. Kan ik het pakket dan nog steeds aannemen?
LeonardN
3 jaar geleden
Ja. Het is alleen ter controle van de persoon.
Iedereen van elke leeftijd mag condooms en seksspeeltjes kopen...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De PostNL site zegt ook dat er een leeftijdcheck door de verzender op kan zitten. Is dit bij condooms dan niet het geval?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ooh LeonardN. Dat is mooi om te horen bedankt!
LeonardN
3 jaar geleden
Nee dat is bij condooms niet het geval.
Een leeftijdscheck is alleen van toepassing als het product alleen aan iemand van een bepaalde leeftijd verkocht mag worden. Alcohol en of tabak, of wellicht een videospel met leeftijdsclassificatie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN je bent een held, echt super bedankt!
Ja hoor kun je gewoon aannemen, degene die jouw het pakje overhandigt interesseert t niet wat er in zit, maar wel of jij degene bent voor wie het pakje bestemd is
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Top, dankjewel!