Kan je een a4'tje met een postzegel versturen?

Ik bedoel, natuurlijk kan je hem versturen, maar als je een A4'tje hebt, met een adres en postzegel, komt hij dan aan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Wat je kunt proberen is een A4 twee x dubbel vouwen, daarna rondom vastnieten en aan een kant de Naam Adres Woonplaats (NAW) gegevens noteren. Nu een postzegel erop, afhankelijk van het aantal nietjes nog even wegen wellicht en vervolgens versturen. Stuur het naar jezelf, dan weet je zeker of het lukt. Succes Djoury!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
maar een ongevouwde A4'tje gaat denk je niet lukken?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Denk dat een enkel A4tje niet gevouwen een beetje slap is en snel zal scheuren. Dat schiet niet op. Het versterkt als je het vouwt (2 x) en dan aan elkaar plakt of nietjes gebruikt.
Als het a4'tje aan één kant is bedrukt dan kan de blanco kant zo worden gevouwen dat het formaat ontstaat van een standaard envelop. Gebruik plakbank om de randen 'vast te zetten'. Rechtsonder de adressering en rechtsboven de postzegel - en dan moet het lukken.
De posterijen vinden die niet zo'n moeilijke opdracht. Enveloploos versturen is sinds enkele jaren gebruikelijk bij veel poststukken. Vele tijdschriften (zoals omroepbladen) worden verzonden zonder envelop (of plastic omhulsel) en met ergens op de achterkant een klein hoekje voor de adressering. Het aantal klachten (over de bezorging of over beschadigingen aan het tijdschrift) is minimaal.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+prima en veel gebruikte oplossing.