Kan postnl meerdere malen per dag langskomen om post te brengen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
25.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Je vraag is voor meerdere uitleg vatbaar ! Bedoel je dat je graag meerdere keren per dag een [brieven / pakketjes] bezorgd wil hebben ? Of Verbaas je je dat je wellicht meerdere keren een postbode voorbij hebt zien komen ?

Antwoorden (2)

KAN?
Ooit werd de post meerdere keren per dag bezorgd, dat werd een keer daarna en toen viel de maandag af voor particulieren. Nu zijn er meerdere bedrijven die post bezorgen: concurrentie en dat betekent minder klanten.
Zakelijk ligt het anders.

Of er meer bezorgd kan worden? Vast wel tegen andere tarieven want uitbreiding van werkzaamheden kost geld en in deze tijd van bezuinigingen zal dat de moeite moeten lonen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SentWierda
5 jaar geleden
Een kleine correctie op bovenstaand antwoord. Particulieren ontvangen op maandag geen gewone post, maar wel rouwbrieven en spoedeisende medische post. Deze bijzondere post wordt op zondag tussen 16.00 en 20.00 uur opgehaald bij de aanbieder, na melding per telefoon of via de postnl website.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
+plus
(Het ligt er wel aan hoe je de vraag uitlegt)
Ja, briefpost en pakketpost worden over het algemeen op verschillende momenten bezorgd. Het kan dus dat je twee keer op een dag een PostNL-bezorger aan de deur krijgt.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
+plus
(Het ligt er wel aan hoe je de vraag uitlegt)
Inekez1
5 jaar geleden
Je kunt zelfs 3 verschillende postNL bezorgers per dag aan je deur krijgen. Normale briefpost wordt in de meeste wijken bezorgd door een postbezorger. Die is echter niet bevoegd om ook aangetekende post te bezorgen. Voor de aangetekende post rijdt een aparte postbode rond. Los daarvan kan het ook nog voorkomen dat er in het sorteercentrum iets fout is gegaan en niet alle post van een straat in 1 bundel zit. Als die extra bundel helemaal onder in de tas is gekomen, komt de bezorger die pas tegen als hij al elders in de wijk is. Hij moet dan terug naar de straat van de extra bundel om die post alsnog te bezorgen. Dan komt 'ie dus 2 keer langs. Dat is echter een uitzondering en zal als het goed is niet vaak gebeuren. Met de huidige kerstdrukte zijn tijdelijke extra werknemers (zowel sorteerders als bezorgers) aan het werk, foutjes door drukte of onervarenheid komen dan eerder voor.
SentWierda
5 jaar geleden
N.a.v. Inekez1. Er is nog een vierde variant. De Postnl post die naar een postbus wordt gestuurd (bedrijven kunnen post zowel in de postbus als op het zakelijke adres bezorgd krijgen) kan door een plaatselijke bezorgdienst vanaf 's morgens vroeg worden opgehaald uit de postbus en zo spoedig mogelijk (meestal voor 9 of 10 uur) worden bezorgd op het zakelijke adres. Overigens is postbuspost de enige manier om post 's morgens op tijd in bezit te krijgen.