Hoe kom ik achter het adres van een postbusnummer?

een jaar geleden
7.6K
TurfGraver
een jaar geleden
Hoe bedoel je adres?
Postcode en plaats?
Amadea
een jaar geleden
Erop googelen. Als het betreffende bedrijf/de betreffende organisatie een website heeft zal er vast naast het postbusnummer ook een bezoekadres vermeld staan.
ronron1212
een jaar geleden
@Amadea ook particulieren kunnen een postbus hebben moeilijk om op te googelen
Pieterke
een jaar geleden
Als het over een bedrijf gaat dan wellicht via Telefoonboek.nl:
Een postbusnummer van een bedrijf of instelling kunt u eenvoudig vinden via Telefoonboek.nl. Zoek op de term ‘postbus’ en de plaats of specificeer uw zoektocht door de naam van het bedrijf erbij te voegen. Telefoonboek.nl vindt dan binnen enkele seconden het door u gezochte postbusnummer.

Antwoorden (2)

Deze hebben geen 'huis'adres zoals een persoon maar een postNL locatie.
Behoort bv bij een bedrijf maar de postbus heeft een andere postcode en PostNL draagt er zorg voor dat de post naar het correspondentieadres van een bedrijf komt.
een jaar geleden
SentWierda
een jaar geleden
De post in een postbus moet worden opgehaald door de geadresseerde (bedrijf of particulier). PostNL doet niet meer dan de post in de postbus leggen.
Een postbusnummer is fysiek altijd te vinden op een PostNL locatie.
Maar een postbusnummer heeft niet een vast adres.
Een postbus is gevestigd op een PostNL locatie: in een winkel of bedrijfspand. Maar zo'n postbuslocatie wisselt nogal eens van plaats. Bijvoorbeeld omdat de winkel/het bedrijfspand waarin de postbus op dat moment staat, gaat sluiten of omdat PostNL de voorkeur geeft aan een andere locatie.
Jarenlang heb ik een postbus gehad en ik heb achtereenvolgens de post opgehaald op vier verschillende locaties - variërend van een afstand van honderd meter tot enkele kilometers.
Eerst een kantoorboekhandel, daarna een distributieplaats voor postbezorgers, daarna een drukkerij en tenslotte een groothandel in kantoorartikelen.
een jaar geleden