Postzegels vergeten wat nu?

Hoi,
Ik heb gister wat op de post gedaan, maar kom er vandaag achter dat ik vergeten ben om postzegels erop te doen. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.4K

Het beste antwoord

De brief zal gewoon bezorgd worden maar met een strafportkaart voor de ontvanger. Die kan daarop de postzegels plakken die jij vergeten bent te plakken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Van de site van TNT:

"Wanneer een zending niet of onvoldoende gefrankeerd is, ontvangt u gelijktijdig met het ondergefrankeerde poststuk een portokaart. Er zijn twee manieren om de portokosten te betalen:
1.
Verwijder de adressticker, plak de aangegeven portokosten in postzegels rechtsboven op de portokaart en post de kaart in een brievenbus van PostNL.

2.
Betaal via een eenmalige incasso op www.postnl.nl/betalen. Hiervoor heeft u de betaalcode nodig die op de portokaart staat. De incasso wordt normaal gesproken aan het eind van de maand afgeschreven van uw rekening."

"Berekening portokosten binnenland
Bij ondergefrankeerde post brengt PostNL de portokosten van € 0,54 in rekening of een veelvoud daarvan (€ 1,08 € 1,62, € 2,16, etc.). Daarbij komt nog € 0,54 aan administratiekosten.

Voorbeeld:
U ontvangt post die met 4 eurocent te weinig is gefrankeerd. De porteninning is dan 4 cent. Uw kosten zijn dan € 0,54 voor de portokosten en € 0,54 administratiekosten, en u komt uit op € 1,08."
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt niets meer doen an deze brief
Als het bv een sollicitatie of andere belangrijke brief was, opnieuw sturen, want dan heb je kans dat het bedrijf ze niet eens aanneemt.
Andere mogelijkheid: mailtje of telefoon/sms dat je de gemaakte extra kosten zult vergoeden
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ooit één keer een sollicitatiebrief gestuurd zonder postzegel. Was wel een succesvolle sollicitatie, maar wel genant.
anneliez
11 jaar geleden
Ik heb op een postkamer gewerkt en bij ons was er geen special protocol voor nietgefrankeerde brieven, die enkele werd gewoon betaald, maar heb gehoord dat dat niet overal is
De post zal idd gewoon bezorgd worden. De strafport hoeft de ontvanger niet te betalen, de verzender is in dit geval de klant van PostNL.

De kans bestaat wel dat postNL geen niet voldoende post meer bezorgd op dat adres.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
vroeger ging de portokaart naar de afzender, maar al heel lang gaat hij gewoon mee naar de geadresseerde, die verantwoordelijk wordt gesteld, maar de post wel gewoon krijgt. Tot, net zoals u zegt, men er achter komt dat de strafport nooit betaald wordt