Ja TNT heeft een aparte afdeling waar mensen zitten die post mogen openen, dit is echter wel onderheving aan strengen regels. Zij doen dit o.a. als post niet te bezorgen is, uit de inhoud proberen ze dan de ontvanger of verzender te halen zodat ze post toch kunnen verwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Niet alle landen hebben dezelfde wetten op privacy ed. Als je pakketten naar de VS stuurt, dan mogen die in bepaalde gevallen open gemaakt worden. En pakketjes naar bv Australie moeten wettelijk gezien geopent worden als er het idee bestaat dat er levend materiaal in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja gelukkig wel. Er zijn strenge regels voor en een beperkte aantal mensen. Als die mogelijkheid er niet zou zijn, kan je alles wel versturen zelfs drugs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet de postbedrijven zelf, maar ze hebben onbezoldigde douane ambtenaren in dienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er een bombrief o.i.d. vermoed wordt denk ik het wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag alleen als het pakketje door een scan is geweest en kan bewezen worden dat er iets in zal zitten wat strafbaar is.Daarom is het ook aan te raden dat het bij de desbetreffende vervoersmaatschappij aan te bieden in open toestand.Het zijn moeilijke problemen natuurlijk ook voor de post en helemaal als het internationaal is.